رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اشاره به انتقال نمایشگاه کتاب از شهر افتاب به مصلی امام خمینی دلیل این انتقال را مشکلات ساختمانی و زیرساختی در شهر آفتاب دانست.
کد خبر: ۹۰۱۱۷۴۵
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در برنامه حالا خورشید شبکه سه سیما درباره انتقال نمایشگاه کتاب از شهر آفتاب به مصلی امام خمینی توضیح داد به دلیل برخی مشکلات ساختمانی و زیرساختی نمایشگاه  از شهر آفتاب به مصلی امام خمینی منتقل شد.

وی ادامه داد: ما یکسری مشکلات سازه‌ای را در شهرآفتاب سال گذشته داشتیم. برف که آمد برخی سازه‌ها خراب شد البته دوستان خیلی تلاش کردند تا برای نمایشگاه کتاب این دوره آماده شود اما متاسفانه آماده نشد.

اوحدی گفت: ترمیم‌هایی صورت گرفت و در حال حاضر نمایشگاه گردشگری در شهرآفتاب در حال برگزاری است. اما باید نمایشگاه را از داخل شهر به شهرآفتاب منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی میان شهرداری تهران و وزارت ارشاد برای این دوره از نمایشگاه صورت گرفته بود آخرین جلسه این هماهنگی هفته پیش با حضور معاونین شهرداری و ارشاد برگزار شد تا همکاری‌های لازم به بهترین شکل صورت گیرد.

وی با توصیه به مراجعین به نمایشگاه کتاب، اظهار داشت: من توصیه می‌کنم مخاطبان نمایشگاه با خودرو به نمایشگاه نیایند،‌ چرا که خط یک و سه مترو ، ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی انصافاً تمام قد در میدان حضور دارند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تصریح کرد: ما در شهرداری در این دوره برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم تا فرهنگسرای کتاب در چهار بخش در مصلی امام خمینی فعال باشد. ما برای نخستین‌بار بخشی از باغ کتاب را به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌ها به نمایشگاه کتاب منتقل کردیم.

اوحدی همچنین ضمن اشاره به اینکه با توجه به اینکه سال 97 با عنوان تولید ملی نامگذاری شده تلاش کرده‌ایم بخش عمده‌ای از لوازم التحریر را با بهترین شکل و کیفیت در نمایشگاه عرضه کنیم. در بخشی از مجموعه باغ کتاب مصلی امام خمینی کتاب من به کودکان در قالب تصویر و اسم کودک به شکل تخصصی جهت ترویج کتابخوانی عرضه می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما در سازمان‌ فرهنگی هنری شهرداری تهران 372 کتابخانه داریم با 2 میلیون و 500 هزار عنوان کتاب؛ البته بخشی از نمایشگاه در  این دوره ویژه روشندلان در نظر گرفته شده است که 3کتابخانه ما توسط همین افراد مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه روشندلان می‌توانند از 150 هزار عنوان کتاب خط بریل رایگان استفاده کنند توضیح داد: اگر فرد روشندلی امکان تردد در نمایشگاه کتاب را نداشته باشد می‌تواند با شماره تلفن 1837 به صورت شبانه‌روزی تماس گرفته تا از کتاب‌های خط بریل استفاده کند. این کتاب‌ها رایگان تقدیم افراد خواهد شد.

اوحدی در پایان با اشاره به بخش هنر و کتاب در نمایشگاه کتاب تصریح کرد: هنرمندان در این بخش به کتابخوانی می‌پردازند. ضمن اینکه ما بخش عکاسخانه را نیز در نظر گرفته‌ایم که تهران قدیم را نشان می‌دهد اما با تمام این تفاسیر باید بگویم حال کتابخوانی در کشور ما متاسفانه خوب نیست.

ارسال نظرات