عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: واکنش مجلس جهت خروج امریکا از برجام علنی است. در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد از NPT خارج خواهیم شد.
کد خبر: ۹۰۱۱۷۱۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی صبح امروز در جمع پایوران سپاه امام رضا (ع) در پادگان شهید برونسی مشهد پیرامون اقتصاد ایران اظهار داشت: امروز به برکت غیرت مدافعان حرم سنگر‌های مبارزه با دشمن فرسنگ‌ها دورتر از مرز‌های ما قرار دارد و ما در امنیت کامل به سر می‌بریم، اما این به معنای پایان یافتن جنگ نیست چرا که امروز درگیر جنگ اقتصادی با دشمن هستیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد ما دچار خمودگی و کالای ایرانی مورد اقبال قرار نگرفته است، ابراز داشت: این خود دلایلی دارد. اگر دشمن بازار‌های یک کشور و تقاضای آن کشور را تسخیر کند برآن کشور مسلط شده است.

بحرینی خاطرنشان کرد: امروز محل درگیری ما در جنگ اقتصادی کارخانه‌ها، مراکز تولیدی و بازارهاست و با صراحت تمام باید بگویم در جنگ اقتصادی مغلوب دشمن شده‌ایم.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی بین ملت‌ها آنچنان ربطی به مسائل زودگذر سیاسی ندارد، عنوان داشت: این جنگ پیشینه دیرینه دارد. اگر به گذشته برگردیم می بینیم تحریم‌ها به این شدت نبوده است ولی ما باز هم در آن زمان  مغلوب بودیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: شاخص اینکه یک کشور در عرصه اقتصادی در کجا قرار دارد، مختلف است که یک مورد آن GCI می‌باشد و این شاخصه به ما می‌گوید همه کشور‌ها به طور طبیعی در حال رقابت با یکدیگر هستند.

وی افزود: ما نه تنها صادرکننده خوبی نیستیم بلکه بازار خود را هم تقدیم دنیا کرده‌ایم. ما به لحاظ شاخص رقابت‌پذری در بین ۱۳۷ کشور دنیا رتبه ۷۶ را داریم و به لحاظ حقوق مالکیت در بین این تعداد کشور رتبه ۱۰۰ را به خود اختصاص داده‌ایم این یعنی بسیاری از کارآفرینان ما کار را رها کرده و پول خود را در بانک می‌گذارند تا از سود آن استفاده کنند و متاسفانه قریب به ۹۰ درصد حساب‌های بانکی در چرخه تولید و اقتصاد نیستند.

بحرینی تاکید کرد: بانک‌ها باید در خدمت توسعه کشور و فعالان اقتصادی باشد نه سپرده‌گذار.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کشور ما به لحاظ تعرفه‌گذاری در بین ۱۳۷ کشور دنیا رتبه ۱۳۷ را دارد، اظهار داشت: چنانچه بخواهیم فرمایش مقام معظم رهبری در سال جدید تحقق یابد باید قیمت تمام شده تولیدات داخلی کاهش و کفیت آن هم یک داقلی داشته باشد چرا که مردم به دنبال جنس باکیفیت هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: واکنش مجلس جهت خروج امریکا از برجام علنی است. در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد از NPT خارج خواهیم شد و این سخت‌ترین تنبیه برای امریکاست چرا که خروج از این قرار داد به معنای خروج همه ناظرین آژانس است.

این فعال اقصادی تصریح کرد: خروج از برجام برای کشورمان ضرر اقتصادی ایجاد نخواهد کرد و این دقیقا اذعان مذاکره‌کنندگان و دولتمردان ماست. محصول توافق برجام فقط احیای سهمیه نفت کشورمان در اپک بود، ولی وقتی نظام بانکی دنیا حق استفاده درست از پول نفت را نمی‌دهد دیگر فایده‌ای ندارد.

وی در رابطه با نظارت مجلس بر دولت نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی بیان داشت: متاسفانه نظام نظارتی ما کارآمد نیست و دولت خود را مستقل از مجلس می‌داند.

بحرینی در پایان با اشاره خلا وجود بانک توسعه در کشورمان گفت: طرح بانک توسعه را در مجلس مطرح کردیم، ولی برا عملی شدن آن نیاز است که این طرح تبدیل به لایحه شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها