اعلام فراخوان سیزدهمین همایش سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در کردستان

فراخوان سیزدهمین همایش سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بین مراکز فرهنگی و کانون‌های مساجد استان کردستان اعلام شد.
کد خبر: ۹۰۱۱۷۰۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، «سیزدهمین همایش سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» به منظور تداوم اهداف و برنامه‌های خود جهت توسعه هنر مردمی نمایش، متمرکز کردن فعالیت‌های گروه‌های تئاتر مساجد سراسر کشور، ایجاد شور و شوق و رقابت سالم بین گروه‌های نمایشی مساجد برگزار می‌شود.

این همایش با گرایش موضوعات مختلف دینی و اجتماعی شامل تاریخ اسلام و ادیان آسمانی، قصص قرآن، زندگی پیامبران، ائمه، علما و بزرگان دین، روایات و احادیث اهل بیت (س)، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مسجد و انقلاب اسلامی، مسجد و دفاع مقدس، مسجد و مدافعان حرم، مسجد و اخلاق برگزار می‌شود.

«سیزدهمین همایش سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» در دو مرحله استانی با حضور گروه‌های فعال تئاتر مساجد مرتبط با دفاتر تئاتر بچه‌های مسجد در مراکز استانی و تهران و مرحله سراسری با حضور تولیدات نمونه و موفق مراکز استانی در تیرماه ۱۳۹۷ در استان فارس و به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

براساس فراخوان اعلام شده این جشنواره در مرحله استانی تمامی گروه‌های تئاتر مسجدی متقاضی شرکت در همایش در سراسر کشور باید ضمن ارائه معرفی‌نامه از مسجد مربوطه و پر کردن فرم سوابق و اطلاعات گروه، متن انتخابی خود را به دفاتر تئاتر بچه‌های مسجد در مراکز استان‌ها معرفی کنند.

تمامی گروه‌های متقاضی شرکت در همایش که متن انتخابی خود را در دفاتر استانی ثبت کرده‌اند باید با هماهنگی دفاتر استانی اقدام به تولید متن در مسجد مربوطه کنند. نمایش‌های تولید شده پس از بازبینی و تأیید کارشناسان استان و با هماهنگی دفاتر استانی ابتدا در مسجد محلِ تولید و در صورت فراهم شدن شرایط، در سایر مساجد استان به اجرا در خواهند آمد.

براساس فراخوان اعلام شده در مرحله سراسری این جشنواره نمایش‌های اجراشده توسط گروه‌های نمایشی بچه‌های مسجد در هفته هنر انقلاب اسلامی باید توسط کارشناسان استان در حین اجرای عمومی بازبینی شده و جهت شرکت در همایش سراسری انتخاب شوند.

هر نمایش باید قبل از حضور در همایش سراسری ابتدا در مساجد شهر و استان مربوطه اجرای عمومی شده و سپس در همایش و یا رپرتوار استانی در هفته هنر انقلاب اسلامی شرکت کرده باشد. نمایش‌ها باید تک جنسیتی بوده و قابل اجرا در مسجد و یا محوطه وابسته به مسجد باشند.

نمایش‌های منتخب جهت شرکت در همایش سراسری باید توسط گروه و با هماهنگی دفاتر استانی در حین اجرای عمومی در مسجد و با حضور تماشاگر، به‌طور کامل تصویربرداری شده و در سه نسخه‌ی تصویری طبق زمان‌بندی اعلام شده توسط دفاتر استانی به دبیرخانه همایش ارسال شود.

لازم است همراه با فایل تصویری نمایش، فرم تکمیل‌شده تقاضای شرکت در همایش سراسری و همچنین نامه معرفی از طرف حوزه هنری استان جهت بازبینی نمایش‌ها نیز ارائه شود.

تمامی آثار ارسالی از طرف دفاتر استانی، توسط کارشناسان مرکز هنر‌های نمایشی مورد بازبینی قرار گرفته و مطابق با معیار‌های مورد نظر انتخاب و به همایش معرفی می‌شوند.

براساس زمان‌بندی اعلام شده متقاضیان تا ۱۰ اردیبهشت ۹۷ مهلت دارند که فیلم آثار خود به همراه فرم تکمیل‌شده و نامه معرفی استان به آدرس دبیرخانه جشنواره واقع در تهران انتهای خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، طبقه منفی یک، جنب تالار سوره، دبیرخانه مرکزی موسسه سپهر سوره هنر ارسال کنند.

نتیجه بازبینی آثار تا ۱۰ خردادماه به اطلاع متقاضیان می‌رسد. متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۵-۸۴۱۷۲۲۰۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات