مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان:آثار شهید مطهری بعد از 30 سال کانون بحث های فکری اندیشه ای و عقیدتی در مجامع جهانی است .
کد خبر: ۹۰۱۱۵۴۸
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان؛ حجت الاسلام والمسلمین علی نقی تهرانی زاده، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامی داشت هفته عقیدتی و سیاسی در مهمانسرای سپاه سلمان در زاهدان برگزار شد اظهار کرد: سپاه امروز درتقابل با دشمنان ازاندیشه زلال برگرفته ازائمه اطهار با مدیریت عالی درهمه‌ی عرصه‌ها به موفقیت رسیده ونقش اول در سازمان‌ها را برعهده دارد.
وی با اشاره به این مطلب که به واسطه اندیشه‌های ناب شهید مطهری افرادی که می‌خواهند از این انقلاب و دستاورد‌های آن صیانت و حراست کنند باید از این شهید الگو برداری کنند، افزود: تنها استاد مطهری است که آثارش خوب عنوان شده و در فضا‌های رسانه‌ای فرهنگی بعد از یک قرن قمری شاید ارزش فرهنگی آثار  این شهید از دست نرفته و این آثار با گذر بیش از ۳۰ سال از عمرش همچنان کانون بحث‌های فکری اندیشه‌ای و عقیدتی در مجامع جهانی است.
طهرانی زاده به آثار شهید مطهری به عنوان آثار انسان ساز در جامعه نام برد وگفت: استکبار جهانی اولین شخصیت فرهنگی وعقیدتی را که ترور کرد این شهید بود، دشمن غافل از حذف فیزیکی استاد مطهری ظرفیتی برای مطرح شدن این شهید فراهم کرد.
وی آثار شهید مطهری را گفتمان نبوی برشمرد و ادامه داد: از اندیشه‌های زلال این شهید پندار‌های دینی و دیدگاه‌های فقهی را با وضع حال انتباق دهیم.
به نقش پررنگ سپاه در جامعه امروزی اشاره و بیان کرد: سپاه در تمام عرصه‌های اقتصادی درکشور نقش اول را دارد، و این نهاد مقدس و مردمی تضمین کننده امنیت استان می‌باشد.
علی نقی طهرانی زاده به توطئه‌های دشمنان از ابتدای انقلاب تا کنون اشاره و تصریح کرد:امروز انقلاب اسلامی با گذر ۴۰ سال از عمرش هنوز دشمنان فراوانی دارد و برای اینکه بتواند از سد دشمنان عبور کند الگوی جدیدی پیدا کرده، الگویی که نه اتکایی به غرب ونه شرق دارد، این انقلاب دشمنانی پیدا کرده و برای این که بتواند از سد این دشمنان عبور کند نهادی انقلابی و مردمی به نام سپاه پاسداران را به همان نگاه دینی، ارزش‌های اعتقادی را تشکیل داد که وظیفه ذاتی آن حفظ ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی می‌باشد.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه درسپاه سلمان اشاره کرد: سپاه در عرصه‌های فرهنگی نقش پررنگی داشته است و بیشترین خروجی از طرف سپاه می‌باشد که برگرفته از خط فکری وعقیدتی است.
این مسئول به نقش بی بدیل سرداران سپاه در پیروزی مقاومت اشاره کرد و گفت: سرداران شهیدی که در راستای پاسداری از ارزش ها، آرمان ها، اعتقادات نظام و دفاع از حریم ولایت و وطن به شهادت رسیده اند در همه استان‌ها محور و الگو هستند.
وی با تاکید بر این مطلب که شهدای سپاه در عرصه‌های کاری خود از استاد علامع شهید مطهری الگو گرفته و در زمینه‌های کاری استقامت و ابتکار عمل داشته اند ادامه داد: عقیدتی سیاسی پشتوانه فکری پاسداران را تقویت می‌کند تا از نظر علمی، فکری، معنوی و اعتقادی استحکام فوق العاده‌ای را کسب کنند.
وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری ومطالعه آثار شهید مطهری در تقابل با دشمنان به اندیشه زلالی بر گرفته از قرآن رسیده است.
حجت الاسلام والمسلمین طهرانی زاده بیان کرد: امروز جامعه دینی باید خود را با اندیشه‌های ناب استاد مطهری تطبیق دهد، امنیت حقیقتی مسلم برای این استان است، همه ماموریت‌های محول به سپاه به نحو احسن انجام می‌شود.
وی با تاکید بر این مطلب که سپاه در زمینه‌های فرهنگی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده و بسیاری از فضا‌های آموزشی موجود به واسطه زحمات بسیج و سپاه در جامعه و استان صورت گرفته است، بیان کرد: همه خدمات سپاه چه در زمینه رزم و چه در زمینه‌های فرهنگی و سازندگی برگرفته از خط فکری و عقیدتی است.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه سلمان گفت: سحوزه عقیدتی سیاسی در زمینه روشنگری تلاش می‌کند و برنامه‌های این حوزه به این سمت و سو هدایت می‌شود بصیرت دینی تزکیه و ولایت مداری خط فکری این حوزه است.
دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان، فضاسازی تبلیغی برگزاری مسابقه مقاله نویسی، برگزاری مسابقه کتاب خوانی، تهیه و تدوین مقاله برای همه اقشار بسیج تشکیل حلقه‌های صالحین، برگزاری یادواره شهید مطهری در دانشکده تربیت معلم و ...از برنامه‌های این حوزه در هفته عقیدتی سیاسی است.
ارسال نظرات