خبرهای داغ:
مراسم معارفه رابط نماینگی ولی فقیه در سازمان بسیج فرهنگیان استان با حضور نماینده ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۱۵۰۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج قزوین، صبح امروز (یکشنبه) طی مراسمی رابط نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج فرهنگیان با حضور نماینده‌ی، ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان برگزار شد.
دراین مراسم حجت الاسلام علی معبودی ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و همچنین گرامیداشت هفته‌ی معلم در توصیف ویژگی‌های شهید مطهری بیان داشت: شهید مطهری عالمی جامع نگر بودند ودربسیاری از زمینه‌ها صاحب قلم بودند، ایشان بر وجود استقلال در جامعه تاکید دارند و استقلال را در پنج حوزه تقسیم کرده اند
وی ادامه داد: اسلام جامعه‌ای میخواهد که آن جامعه عزیز باشد وهمچنین جامعه‌ای مستقل باشد ولذا دشمنان با استقلال ملت‌ها مخالف هستند و هرگز اجازه نمیدهند ملت‌ها به استقلال برسند.
این مسئول با اشاره به سخنی از شهید مطهری مطرح کرد: ریشه تمام استقلال‌ها در استقلال فرهنگی و استقلال فکری خلاصه میشود لذا در بحث استقلال فرهنگی شهید مطهری میفرماید اگر ما به استقلال فرهنگی نرسیم یقین بدانیم که شکست خواهیم خورد و نخواهیم توانست انقلاب را به ثمر برسانیم.
حجت الاسلام علی معبودی درمورد اهمیت استقلال فکری اظهار داشت: درمورد استقلال فکری نیز اسلام بسیار به تفکر اهمیت داده و آن را مهم برشمرده و خداوند نیز در قرآن کریم میفرماید هیچ عبادتی بالاتر از تفکر نیست.
وی با اشاره به سخنی از شهید مطهری در خصوص اهمیت استقلال فکری ابراز داشت: استقلال فکری یعنی انسان از خود اصول و مبادی و فلسفه‌ای در زندگی داشته باشد و در روحش نیز نوعی حماسه وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم یک کشور نمونه و اسوه در دنیا داشته باشیم باید حس استقلال در وجود تک تک فرزندانمان باشد و اگر در کشور استقلال وجود نداسته باشد بدین معناست که ما خودمان را با دستان خود به بندگی دیگران برده‌ایم.
لازم به ذکر است که در پایان این مراسم حجت الاسلام صادق زاده به عنوان رابط نماینگی، ولی فقیه در بسیج فرهنگیان معرفی شد.
۱۰۰۵/پ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها