هزار واحد مسکن روستایی با مشارکت کمیته امداد و قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مددجویان استان سیستان و بلوچستان در سال گذشته ساخته شد.
کد خبر: ۹۰۱۱۴۸۵
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مجید نجفی، مدیر دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده کمیته امداد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمک به ساخت منازل مددجویان تحت حمایت در قالب طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی اجرایی می‌شود.
وی افزود: در این رابطه ۲۷۰ واحد مسکونی با اعتبار ۶۰۴ میلیون تومان از طریق تسهیلات بلاعوض و اجرای طرح تکمیل واحد‌های نیمه تمام همچون طرح بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان برای مددجویان ساخته شد.
مدیر دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه زیربنای هر واحد مسکونی ساخته شده به طور متوسط ۵۰ متر برلع است، ادامه داد: هزار واحد مسکن روستایی با مشارکت قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سطح روستاه‌های این استان و با محرومیت بالا ساخته شده که گامی موثر در رفع محرومیت و خانه دار شدن مددجویان دارد.
نجفی یادآور شد: یکی از راه‌های حل خانه‌دار شدن مددجویان رفع مشکل ضمانت تسهیلات طرح بهسازی مسکن روستایی است به طوری که اغلب مددجویان در زمینه تهیه ضامن معتبر و مورد نظر بانک‌ها با مشکل رو به رو هستند بنابراین باید در این زمینه تدبیر خاصی اندیشه کرد.
وی با بیان اینکه اولویت واگذاری مسکن با زنان سرپرست خانوار و ایتام تحت حمایت است، گفت:سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان برای تامین و تعمیر ۱۲۱ واحد مسکن مددجویی در مناطق محروم و روستایی استان سیستان و بلوچستان تخصیص یافت.
مدیر دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان افزود: ساخت، تعمیر، بازسازی، تکمیل مسکن مددجویی، بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی، نوسازی مسکن فرسوده مددجویان شهری، تعمیرات کلی و جزئی فضا‌های جانبی از قبیل: حمان، سرویس‌های بهداشتی، آشپزخانه، حصارکشی و نظایر آن از جمله فعالیت‌های کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان برای تأمین مسکن مددجویان است.
ارسال نظرات