خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین اذعان کرد: دستگاه های متولی باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد به منظور پیشگیری از وقوع جرائم و کاهش آسیب های اجتماعی به خوبی استفاده کنند.
کد خبر: ۹۰۱۱۴۷۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد، گفت: فعالیت شورا پیشگیری از وقوع جرم استان با شتاب خوبی برنامه‌های مدنظر را دنبال می‌کند که در همین راستا باید از تمام ظرفیت‌های سمن‌ها به خوبی استفاده شود.
دادستان قزوین افزود: هرکجا از ظرفیت نیرو‌های مردمی برای کنترل آسیب‌ها بهره‌مند شده ایم موفقیت‌های قابل توجهی حاصل شده است.
این مقام قضایی در ادامه اظهار کرد: نقش مردم در مقاطع حساس در کنترل جامعه در موضوعاتی همچون پیشگیری از وقوع جرائم و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید پررنگ‌تر شود.
صادقی نیارکی خاطر نشان کرد: در بحث کاهش وقوع جرائم در استان توفیقات خوبی حاصل شده، ولی متاسفانه نتیجه مورد نظر به دست نیامده است که به همین منظور لازم است کلیه نهاد‌های متولی به صورت جدی و بدون نگاه آماری به میدان بیایند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: باید سمن‌هایی که فعالیتی انجام نمی‌دهند فعال‌تر شوند و در مسیر تعیین شده که همان کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم است گام بردارند و باید نظارت‌های لازم نسبت به فعالیت‌های آنان نیز صورت پذیرد تا سرمایه‌های اجتماعی مردمی هرز نرفته و به آسیب دیگر تبدیل نشود.
این مسئول با انتقاد از برخی مدیران که حضور مستمر در جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم ندارند، گفت: فعالیت این شورا بسیار قابل اهمیت و مهم است، ولی با بی توجهی مدیران استان در جلسات این شورا شاهد هستیم.
صادقی نیارکی بیان داشت: متاسفانه الگوی کشت در قزوین رعایت نمی‌شود و کشت محصولاتی که آب بری زیاد و بازدهی اندک دارند همچنان تداوم دارد که باید کشت محصولات با اجرای برنامه‌های مقابله با بحران آب همخوانی داشته باشد.
دادستان مرکز استان در پایان گفت: الگوی کشت باید از سوی سازمان جهاد کشاورزی به عنوان مجری اساسی توزیع آب برای کشاورزان اولویت بندی شود تا مصرف منابع آبی استان حداقل ۵۰ درصد کاهش یابد تا شاهد بحران آب در استان نباشیم.
۱۰۰۵/پ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها