معاون فرهنگ و آموزش، پژوهش ستاد اقامه نماز کشور از اجرایی شدن طرح ترویجی یاوران نور در مناطق عشایری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۱۴۳۸
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ منصور سرگزی در گفت و گو با خبرنگار ما با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: نشست هم اندیشی ستاد اقامه نماز کشور با حضور مسئولین ستاد اقامه نماز و امور عشایر استان‌های اصفهان، بوشهر، خوزستان ، فارس ، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

معاون فرهنگ و آموزش، پژوهش ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز برای ترویج و تبیین فرهنگ نماز در جامعه عنوان داشت: به منظور توسعه فرهنگ نماز در بخش عشایری باید برنامه ها و طرح‌هایی ایجاد و اجرایی چرا که این قشر از جامعه کمتر در برنامه های فرهنگی مورد توجه قرار گرفته اند و میطلبد که همه مسئولین با مصممتر از گذشته وارد میدان عمل شوند.

وی با اشاره به نظامند کردن فعالیت ها ترویج و تببین فرهنگ نماز در کشور خاطرنشان کرد: حضور طلاب در بین عشایر و آشنایی جوانان و با فرهنگ، آثار و احکام نماز می تواند نقش بسزایی در این مناطق داشته باشد.

این مقام مسئول عنوان داشت: ستاد اقامه نماز به عنوان یک طرح حاکمیتی با همکاری دستگاه ها طرحی  را با عنوان طرح ترویجی یاوران نور به صورت 5 ساله اجرایی خواهد کرد.

معاون فرهنگ و آموزش، پژوهش ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه این طرح یکی از فعالیتهای ابتکاری ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری است گفت: این استان بیش از 12 سال است که طرح را در مناطق عشایری به صورت مستمر اجرایی می‌کند که تاثیر و نتایج بسزایی را در جامعه هدف در بر داشته است.

وی با اشاره به اینکه سه حوزه علمیه در مناطق عشایری استان چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت است، افزود: استان چهارمحال و بختیاری موفق شده است تا طرح های فرهنگی در مناطق عشایری را بدون هیچ هزینه ای انجام دهد که این مهم می‌طلبد دیگر استان ها از تجارب این استان بهرمند شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد:  در سال گذشته 150 نفر از طلبه های استان با حضور در بین عشایر و زندگی برای زمان کوتاه توانستند فعالیتهای خوبی را در راستای ترویج فرهنگ نماز انجام دهند.

سرگزی گفت: این طرح به صورت 5 ساله به مدت 45 روز در ماه مبارک زمضان و تابستان در استان های اصفهان، بوشهر، خوزستان ، فارس ، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان، چهارمحال و بختیاری اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات