خطیب حرم مطهر رضوی یکی از دعا‌های بسیار مهم که در مفاتیح الجنان وجود دارد را دعای امام رضا (ع) برای ظهور و سلامتی امام زمان (عج) دانست .
کد خبر: ۹۰۱۱۲۸۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام اسلامی‌فر در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی که در ایام دهه مهدویت و سالروز میلاد با سعادت علی اکبر (ع) با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، ابراز کرد: اهل بیت (ع) درس‌ها و پیام‌های خود را در قالب حدیث، روایت و دعا برای ما به یادگار گذاشته‌اند.

وی یکی از دعا‌های بسیار مهم که در مفاتیح الجنان وجود دارد را دعای امام رضا (ع) برای ظهور و سلامتی امام زمان (عج) دانست و عنوان کرد: حضرت شمس الشموس (ع) در این دعا برای فرزندشان حضرت مهدی (عج) دعا کردند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه حضرت رضا (ع) در ابتدای این دعا به انتظار ظهور اشاره می‌کنند، اظهار داشت: انتظار ظهور امام زمان (عج) یعنی انتظار به ثمر نشستن همه خوبی‌ها. تمام انبیاء و اوصیاء (ع) آمده بودند تا عدالت را بر روی زمین برقرار کنند، اما فاسقان و دشمنان نگذاشتند عدالت واقعی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه امام زمان (عج) تنها کسی است که تمام زحمات انبیاء و اوصیاء الهی را به ثمر می‌رساند، دشمنان را نابود و عدالت جهانی را در دنیا برپا می‌کند، ابراز کرد: امام رضا (ع) در این دعا می‌فرمایند «خداوندا در وجود امام زمان (عج) پیغمبر (ص) و اهل بیت (ع) را حفظ کن».

حجت الاسلام اسلامی‌فر به صفات یاران حضرت مهدی (عج) در دعای امام هشتم (ع) اشاره کرد و افزود: یاران امام زمان (عج) همان ویژگی یاران امام حسین (ع) در کربلا را دارند. امام رضا (ع) در این دعا می‌فرماید «خداوندا به دست حضرت مهدی (عج) ما را در مسیر اعتدال قرار بده تا آن‌هایی که تندروی کردند برگردند و آن‌هایی که نرسیده‌اند خودشان را برسانند».

وی با بیان اینکه در ادامه این دعا می‌خوانیم «خدایا ما را بر مشایعت امام زمان (عج) ثابت قدم بدار و برما منت بگذار تا تابع امام زمان (عج) باشیم»، گفت: تابع امام عصر (عج) بودن از مطیع امر بودن بسیار بالاتر و بهتر است. شهدای کربلا از جمله حضرت علی اکبر (ع) تابع امر ولایت و امام زمان خود بودند و جان خود را در این راه فدا کردند. ما نیز باید با الگو قرار دادن این چنین انسان‌های ارزشمندی تابع امام عصر (عج) باشیم.

مولودی خوانی و مدیحه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در وصف میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) از دیگر برنامه‌هایی بود که در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها