خبرهای داغ:
استاندار همدان گفت: استان همدان به خوبی بر روی ریل توسعه قرار دارد و آماده پرش و رسیدن به قله‌های تعیین شده است که برای تحقق اهداف مورد نظر باید ارتباط شایسته بین مسئولین و ارگان‌ها به وجود آید.
کد خبر: ۹۰۱۱۲۰۹
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹

استان همدان بر روی ریل توسعه قرار داردبه گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، محمدناصر نیکبخت در مراسم تکریم و معارفه فرماندار بهار اظهار داشت: باوجود نبود امنیت در منطقه و جنگ و خونریزی، ایران اسلامی از ثبات و امنیت مثال زدنی برخوردار است که مرهون زحمات نیروهای گمنام امنیتی و اطلاعاتی ایران اسلامی است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم و سالیانه و تبلیغات برای استفاده از کالای ایرانی در کشور اجرا می‌شود و این مسائل با وجود امنیت معنا پیدا می‌کند و به گفته رهبر انقلاب اداره اطلاعات باید انقلابی بماند و فراجناحی عمل کند زیرا فقط ظرف انقلاب جای سربازان گمنام را دارد.

استاندار همدان تصریح کرد: استان همدان به خوبی بر روی ریل توسعه قرار دارد و آماده پرش و رسیدن به قله‌های تعیین شده است که برای تحقق اهداف مورد نظر باید ارتباط شایسته بین مسئولین و ارگان‌ها به وجود آید.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات استان معضل بیکاری است که بدون حضور سرمایه‌گذاران حل نخواهد شد و برای رسیدن به رشد اقتصادی معقول (7 یا 8 درصد) نیازمند 900 هزار میلیارد ریال و 70 میلیارد دلار ارز هستیم که باید بخش خصوصی با احساس امنیت وارد شود و ما از سرمایه‌گذاران حمایت خواهیم کرد.

نیکبخت با ابراز تاسف از عدم تمایل سرمایه گذاران بومی در استان همدان، گفت: برای جذب سرمایه گذاران در استان باید شرایط فراهم شده و ترغیب آنان مدنظر قرار گیرد.

وی اعلام کرد: با وجود سهمیه 19 هزار و 900 نفری اشتغال در استان در سال 96، 20 هزار و 716 شغل ایجاد شد و پیش بینی می شود این رقم تا پایان خرداد به 20 هزار و 716 نفر برسد و به منظور راستای آزمایی اشتغال ایجاد شده تیمی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس تشکیل شود.

استاندار همدان اضافه کرد: در سال 96 مبلغ یک هزار و 600 میلیارد تومان و امسال یک هزار و 500 میلیارد تومان برای اشتغال تخصیص یافته که در صورت جذب منابع اشتغال ما رو به بهبود است.

وی ادامه داد: تسهیلات اشتغالزایی در روستاها با نرخ 6 تا 8 درصد ارائه می‌شود که می‌توان از این فرصت بهره برد و با سرمایه‌گذاری خرد و متوسط در روستاها می‌توان ماندگاری روستاییان را ایجاد کرد. 

نیکبخت با اشاره به رویداد گردشگری 2018 در همدان گفت: دو اجلاس بزرگ آسیایی و جهانی در تیرماه در استان همدان برگزار خواهد شد که در زمینه رونق گردشگری کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: در 6 ماه گذشته در شهرستان ملایر 410 میلیارد تومان مبل و منبت به متقاضیان و گردشگران فروخته شده که بسیار خشنودکننده است.

استاندار همدان با تاکید بر عرضه کالای ایرانی در شهر جهانی سفال گفت: شهر لالجین یکی از شاخص ترین شهرهای دنیاست و با ارائه کالای باکیفیت و مرغوب و صادرات هدفمند محصولات می توان این شهر را بیش از پیش به جهانیان معرفی کرد و هیچ کالای خارجی نباید در شهر جهانی سفال عرضه شود.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح تحول سلامت در سال گذشته 900 تخت بیمارستانی به تخت های استان همدان افزوده شد که بیمارستان بهار نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

نیکبخت با اشاره به مشکل کم آبی در استان همدان و شهرستان بهار گفت: 85 درصد زمین های مستعد استان همدان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است که این رقم در کشور 45 درصد است و تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی راهکار برون رفت از معضل کم آبی است که مردم شهرستان بهار در این زمینه می توانند اثرگذار باشند.

وی به راه اندازی مجدد واحد صنایع تبدیلی الوند در شهرستان بهار اشاره کرد و گفت: این واحد پس از 11 سال تعطیلی در راستای حمایت از تولید راه‌اندازی شد و ظرفیت تبدیل 300 هزار تن محصول را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات