رئیس سازمان بسیج اساتید در دیدار با امام جمعه مشهد گفت: رویکرد جدید بسیج استادان کشور نگاه حل المسائلی به کشور است و این سازمان تلاش خواهد کرد از تمامی ظرفیت استادان بسیجی درجهت حل مسائل ملّی و استانی استفاده کند.
کد خبر: ۹۰۱۱۱۷۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد دیدار و گفت‌وگو کرد.

زارعی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با آیت‌الله علم‌الهدی و ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات سازمان بسیج اساتید کشور گفت: رویکرد جدید بسیج استادان کشور نگاه حل المسائلی به کشور است و این سازمان تلاش خواهد کرد از تمامی ظرفیت استادان بسیجی درجهت حل مسائل ملّی و استانی استفاده کند.

آیت‌ا‌لله علم‌الهدی نیز با استقبال از برنامه‌ها و اقدامات سازمان بسیج اساتید، تصریح کرد: جای خالی این اقدامات در میان برنامه‌های بسیج اساتید همواره احساس می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در پایان برای رییس سازمان بسیج اساتید و همکارانش و استادان بسیجی و متعهد در جامه عمل پوشاندن به این اهداف  آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش فارس، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور همچنین در ادامه سفر خود با استادان بسیجی خراسان رضوی، سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی هم دیدار و گفت وگو کرد.

زارع در ادامه ضمن بازدید از تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان به همراه رئیس سازمان بسیج دانشجویی در اجتماع رؤسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز شرکت کرد.

* نام‌نویسی بیش از 35 هزار نفر در کانون‌های دانشگاهی 

گفتنی است رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشست خبری همایش بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور نیز در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان اینکه 720 کانون دانشگاهی در دانشگاه‌های مختلف کشور وجود دارد، گفت: بیش از 35 هزار نفر از جامعه علمی کشور در این تشکل نام‌نویسی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد حل‌المسائلی، رویکرد جدیدی است که بسیج اساتید انتخاب کرده است، ادامه داد: در بسیج اساتید، مهم‌ترین تمرکزها بر حوزه فرهنگی و معنوی، علمی و پژوهشی بوده و این درحالی است که دانشگاه‌ها از یک نظام بروکراتیک و اداری در حوزه علمی رنج می‌برند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر اینکه نظام مدرک‌گرایی در دانشگاه‌ها حاکم است، متذکر شد: وجود حاکمیت مدرک‌گرایی در داشگاه‌ها سبب می‌شود که دانشجویان کسب مهارت و فن نکنند.

زارعی بیان کرد: راه‌اندازی اردوهای علم و فناوری و راهیان و همچنین برگزاری جشنواره ملی و بین‌المللی شهید چمران با رویکرد حل‌المسائلی ایران و جهان اسلام برای نشان دادن عظمت و پیشرفت‌ها به سیاستمداران، سفرا، رایزنان فرهنگی و نمایندگان دیگر کشورها از برنامه‌های امسال بسیج اساتید است.

وی با اشاره به اینکه بسیج اساتید تلاش دارد در استان‌ها براساس مزیت‌ها و محورهای توسعه‌‌ای هر استان به کمک استانداران و فرمانداران بیایند، تاکید کرد: سطح دیگر برنامه‌های بسیج اساتید سطح ملی و حاکمیتی است و بسیج اساتید قالب اندیشکده‌های مطالعات راهبردی در سطوح ملی و حاکمیتی مسائل را تعقیب می‌کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور بیان کرد: از چند سال گذشته، مشکل کمبود آب در خراسان رضوی و استان‌های مجاور که با بحران آب روبه‌رو هستند، وجود داشت، با توجه به این موضوع این مسئله در برنامه بسیج اساتید قرار گرفته، مسائلی را شناسایی کرده و در حال تدارک هستیم، البته بسیج ساختار اداری گسترده‌ای ندارد و در آن استادان بنا دارند مسائل را به همراه کارگزاران با دستورکار مشترک حل کنند.

زارعی با تاکید بر اینکه بسیج اساتید یک تشکل مدنی و حاکمیتی است، خاطرنشان کرد: همچنین برقراری ارتباط بین استادان یک محله با مساجد محله خود را در نظر داریم تا از طریق هم‌افزایی اساتید در مسجد محل زندگی خود، ایفای نقش کنند تا تخصص خود را در اختیار مردم بگذارند.

وی با تاکید بر ضرورت برقراری ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت، جامعه و حوزه فرهنگ و فناوری، افزود: امیدوارم، بتوانیم اجتماعات سالانه مربوطه را به شکل جدیدی به‌صورت تخصصی و حل مسئله‌ای پیش ببریم.

ارسال نظرات