خبرهای داغ:
شاعر آئینی خضری دشت بیاض پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت در عرصه ادبیات آئینی و شعر اهل بیت(ع) هم‌اکنون در بستر بیماری است.
کد خبر: ۹۰۱۱۱۰۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، شاعر آئینی خطه بخش نیم بلوک  پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت در عرصه ادبیات آئینی و شعر اهل بیت(ع) هم اکنون در بستر بیماری به سر می‌برد.

شاعر گرانقدر خضری دشت بیاض  از سخن سرایان با ذوق و از شعرای فرهیخته در دشت بیاض در سال 1320 دیده به جهان گشود  وتا ششم ابتدایی در مکتب خانه مشغول به درس خواندن شد وهم اکنون در محله  "میم" خضری دشت بیاض ساکن است.

 شاعری مخلص که از نوجوانی یعنی 10 سالگی  در تعزیه‌هایی که در  خضری دشت بیاض  اجرا می‌شد، مداحی  می‌کرد و از همان سال‌های نوجوانی به شعر و شاعری روی آورد و شد شاعر اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)  خضری دشت بیاض که تاکنون نیز به این ابراز ارادت افتخار می‌کند.

"حاجی عسگری حسینی"  معروف به  حاجی عسگری شاعر پيشكسوت  كه از وي به عنوان پدر شعر  ونیز مداح اهل بیت  هم ياد مي‌شود به دليل بيماري در بيمارستان وسپس منزل بستري شده است.

اشعار آقای حسینی  هر چند سبک کلاسیک و قدمایی دارد، اما روح نوگرایی و تازگی در آنها دیده می‌شود.

 پسر آقای حسینی به  دنبال وخامت حال پدر  و بستري شدن وي در بيمارستان وسپس منزل میگوید: چهره‌هاي فرهنگي زیادی  به عيادت اين شاعر پيشكسوت آمده اند.

پسر اقای حسینی  درباره وضعيت پدرش  گفت: پدرم از  دو ماه پیش  به  دليل  شکم درد شدید  در بيمارستان بستري شد وتحت مداوا قرار گرفت  و برای ادامه مراقبت ایشان را به منزل انتقال دادیم  تا تحت مراقبت بیشتری باشد که  البته اين بيماري يك ماهي است كه ايشان را درگير كرده است، اما به دليل نداشتن نشانه‌هاي بيروني، ما متوجه اين مسئله نشده بوديم تا اينكه به دنبال ضعف شديد او را به دكتر برديم و در نهايت به بيمارستان منتقل كرديم.

بستري شدن اين شاعر انقلابي تا به حال رسانه‌اي نشده بود.

 وی می افزاید:  حال عمومي ايشان خوب است، اما ضعف  كمي ايشان را ناتوان كرده است اما وضعيت ان‌شاءالله رو به بهبود و حال عمومي ايشان خوب است.

در مورد آقاي  حسینی ، دو بخش در مورد شخصيت ايشان هست كه هر كدام بايد جداگانه مورد توجه قرار بگيرد، يكي رتبه شعري ايشان است که  ايشان شاعر بسيار خوبي هستند، يعني هم قريحه شعري خوبي دارند و هم مضمون‌ساز هستند.

هم تسلط بر لفظ و گستره ميدان واژگاني دارد و هم از واژگان فراواني استفاده مي‌كند. ايشان در شعر هم متنوع هستند.

غزل، قصيده، تصنيف و ترانه‌هاي گوناگون مي‌گويند. اين تنوع در باب شعر و شاعري خصوصيتي است كه در همه شاعران يافت نمي‌شود. اينكه يك شاعر بتواند در انواع شعر طبع‌آزمايي كند يك امتياز است و آقاي حسینی  از اين امتيازات بهره‌مند هستند و همين مطلب ايشان را در رتبه بالاي شعر منطقه  ما قرار مي‌دهد.

 نیز نكته دوم كه اهميتش از نكته اول كمتر نيست، اين است كه ايشان از سن10 سالگی در نزد پدر بزرگوارشان به مداحی پرداختند که هم اکنون ایشان به مداح اهل بیت معروفند و اين خيلي مهم است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها