مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تاکنون 41 یادمان شهدای گمنام در استان احداث، 18 یادمان نیز در دست احداث بوده و در مجموع می‌توان گفت که میزان پیشرفت فیزیکی عملیات احداث یادمان‌های شهدای گمنام استان 75 درصد است.
کد خبر: ۹۰۱۱۰۸۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

مصطفی مشایخی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با بیان اینکه استان مرکزی میزبان 151 شهید گمنام است، گفت: این تعداد شهید در 58 نقطه یادمانی در سطح استان که بیشتر هم در مراکز دولتی، دانشگاهی، نظامی و حوزه‌های علمیه هستند و تعداد محدودی مراکزعمومی هستند، مدفون شده‌اند.

وی افزود: تاکنون 41 یادمان شهدای گمنام در استان احداث، 18 یادمان نیز در دست احداث بوده و باتوجه به اینکه اسفندماه 96 در 11 نقطه استان مرکزی میزبان 22 شهید گمنام بودیم در مجموع می‌توان گفت که میزان پیشرفت فیزیکی عملیات احداث یادمان‌های شهدای گمنام استان 75 درصد است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به عدم پیشرفت عملیات اجرایی احداث یادمان‌های شهدای گمنام در برخی از شهرستان‌های استان از جمله خنداب، تصریح کرد: یادمان‌های شهدا هیات امناهایی دارند که قبل از درخواست برای میزبانی از پیکر شهید متعهد می‌شوند تا یادمان مروبطه را احداث کنند.

مشایخی با تاکید بر اینکه بسیاری از هیئت امناها در این زمینه به تعهدات خود عمل کرده‌اند و متاسفانه برخی از شهرستان‌ها نتوانسته‌اند به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند، گفت: در شورای برنامه‌ریزی نیز می‌بایست فرمانداران اعتباراتی را برای احداث و نگهداری از یادمان‌های شهری اختصاص دهند.

وی افزود: باتوجه به اینکه تا پیش از این پذیرش درخواست شهرها و استان‌ها برای میزبانی از پیکر شهدای گمنام زیر نظر کمیته جستجوی مفقودین بوده و تمام مراحل جستجو، جانمایی و موافقت با درخواست و تحویل پیکر زیر نظر این کمیته انجام می‌شد و پس از طی تمام این مراحل مسئولیت نگهداری به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس واگذار می‌شد اینکه بخواهیم نقشی در موافقت درخواست‌ها داشته باشیم ممکن نبود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: از امسال تمام مسئولیت‌ها پس از جستجو و شناسایی شهید به معاونت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ستاد کل و ادارت آن در کل استان‌ها واگذار شده است بی‌شک سبقه شهرستان‌ها را در میزبانی از شهدای گمنام و عمل به تعهداتشان در این زمینه در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات