خبرهای داغ:
مراسم گرامیداشت روز جوان و ولادت حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد
کد خبر: ۹۰۱۱۰۴۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی لشکر مقدس امام حسین (ع) مراسم جشن ولادت حضرت علی اکبر (ع) و همچنین گرامیداشت روز جوان در حسینه ثارالله لشکر ۱۴ امام حسین (ع) با حضور پایوران و نیرو‌های وظیفه برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام باقری به تشریح ابعاد ویژگی‌های خاندان امام حسین (ع) و حضرت علی اکبر (ع) پرداخت و اظهار داشت: ائمه اطهار (ع) به عنوان سرلوحه راه شیعیان محسوب می‌شوند و پیروی از راه و روش این بزرگان مایه خوشبختی و سعادت پیروان اهل بیت (ع) است.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: برای هیچ کدام از پیامبران الهی زیارت نامه‌ای از سوی خداوند ارسال نشده، اما برای حضرت امام حسین (ع) زیارت عاشورا وارد شده است که پس از سلام بر حضرت امام حسین (ع) بر حضرت علی اکبر (ع) سلام داده شده است.
وی با بیان این‌که نام حضرت علی اکبر (ع) دومین نام مبارک علی بر روی کره زمین است، خاطرنشان کرد: حضرت علی اکبر (ع) در میان خاندان امام حسین (ع) از احترام و ارزش بسیار بالایی برخوردار بوده است و حتی حضرت ابوالفضل (ع) نیز احرام ویژه‌ای برای فرزند امام حسین (ع) حتی در جلسات خصوصی قائل بود.
حجت‌الاسلام باقری با بیان این‌که حضرت علی اکبر (ع) از مادری مهربان و ویژگی‌های بارز شخصیتی متولد شده است، بیان کرد: پس شهادت حضرت امام حسین (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و یاران این حضرت در کربلا، مصیبت این حادثه به قدری بود که زنان عقیله بنی هاشم به دلیل اندوه وارده عمدتا فوت کرده و یا مصیبت‌های فراوانی بر آن‌ها وارد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها