مدیر محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری مطرح کرد
مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به شیوه نظارت روحانیون بر فعالیت‌های فرهنگی در سفر حج بر توجه بیشتر روحانیون به برنامه‌های فرهنگی زائران تأکید کرد.
کد خبر: ۹۰۱۱۰۱۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام مسعود حاجی‌ابراهیمی مدیر برنامه و محصولات فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در همایش سراسری روحانیون حج تمتع 97 با اشاره به آخرین محصولات فرهنگی تولید شده در معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: کارشناسی برای این محصولات دقیق بوده و قطعا بی‌نقص نیست و نیازمند نظرات شما برای اصلاح این کارها هستیم.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از بسته‌های فرهنگی و محصولات فرهنگی روی سامانه قرار داده می‌شود، افزود: این موضوع از طریق پیامک به اطلاع روحانیون خواهد رسید و فایل فیزیکی این محصولات نیز تقدیم می‌شود، ولی درخواست ما این است که برنامه‌ها و دستورالعمل‌های این محصولات را مطالعه کنید.

حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی با اشاره به اینکه در برنامه‌های فرهنگی امسال تفاوت‌هایی ایجاد شده است، بسته‌های فرهنگی و نظارت بر روند توزیع بن را تشریح کرد و گفت: بسته‌های 12 گانه‌ای به لحاظ جنسیت، تحصیلات و دیگر مسائل تهیه شده که به همراه بن تقدیم مدیران و از آن طریق به زائران تحویل داده می‌شود که به ازای هر زائر 15 هزار تومان ارزش دارد و زائر می‌تواند کتاب‌ها و بسته‌های فرهنگی خود را خریداری کند.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: غیر از دو کتاب ادعیه و دعای اشواط طواف، هر زائر می‌تواند کتاب‌ها و محصولاتی دریافت کند که برای او مناسب باشد، بنابراین بسته‌های معرفت در سال جاری هدفمند شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از محصولات عمومی است که توسط معاونت فرهنگی تقدیم می شود که مجله وصال دوست، سی دیدار نماز و همراه زائر و همچنین کتاب فصل مهمانی از جمله آنها است اظهار داشت: هر روحانی به حسب کاروان خود با توجه به سوادی که دارند از محتواهایی که معاونت فرهنگی در اختیار آنها قرار می‌دهد، استفاده و مسابقات مختلف فرهنگی را برای زائران برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام حاجی ابراهیمی با اشاره به اینکه مسأله دیگر اطلاع رسانی برنامه های فرهنگی مثل حفظ قرآن است که بهتر است از ایران آغاز شود، خاطر نشان کرد:بخشی از برنامه‌های فرهنگی در سال جاری در هتل‌ها برگزار می‌شود، بنابراین جلسه شورای فرهنگی هتل‌ها و یاوران حجاج را تشکیل بدهید که این دو کمک بسیار زیادی برای سبک کردن کارهای عملیاتی و کاهش هزینه‌ها می‌کند.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با تأکید بر نکات حین سفر به روحانیون کاروان‌ها، اظهار داشت: حتما ورود به مکه یا مدینه را با حضور در جلسات اعلام کنید و با مسؤولین فرهنگی مجموعه تعامل کاملی داشته و در مورد محافل انس و معرفت نیز برنامه جدی داشته باشید.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف روحانیون اعلام برنامه‌های فرهنگی کاروان، مجموعه و بعثه و نظارت بر نحوه هزینه‌کرد سرانه فرهنگی زائر و همچنین ثبت اطلاعات فعالیت‌ها، برندگان مسابقه فصل مهمانی و بازنگری در لیست اسامی خانواده‌های معظم دو شهید و بالاتر است.
منبع: فارس
ارسال نظرات