«زهره ادوایی» زن ۴۵ ساله مریوانی بود که اعضای بدنش پس از مرگ مغزی با رضایت خانواده‌اش باعث نجات جان چند نفر می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۰۹۵۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دکتر هوشیار سایه میری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان از اولین اهدای عضو این شهرستان خبر داد و گفت: اهدای اعضای مادر ۴۵ ساله مریوانی به بیماران نیازمند حیات دوباره‌ای به بیماران دیگر داد.

خانواده ایثارگر و نوعدوست مریوانی با اهدای اعضای مادر مهربان خود به چندین بیمار حیات و زندگی دوباره بخشیدند.

دکتر هوشیار سایه میری مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان، افزود: روز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه مرحومه مغفوره شادروان خانم زهره ادوایی که به علت سکته مغزی در بخش ICU بیمارستان فجر بستری بود، با وجود تلاش تیم پزشکی متاسفانه بهبودی نیافت و دچار مرگ مغزی شد.

پس از توضیحات پزشک معالج و مسؤلین بیمارستان فجر به خانواده و بستگان متوفی مبنی بر قطعیت مرگ مغزی نامبرده و قابل اهدا بودن اعضای بدن بیمار به بیماران نیازمند پیوند، با رضایت کامل بستگان درجه اول و طی هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کردستان مورخ ۹۶/۲/۵ جسد متوفی به بیمارستان شریعتی تهران اعزام گردید و اعضای بدن وی به بیماران نیازمند حیات دوباره اهدا گردید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان ضمن تقدیر و تحسین ایثار خانواده مرحومه زهره ادوایی، گفت: با مرگ مغزی امید به زندگی در فرد به پایان می‌رسد و با اهدای اعضای قابل پیوند به نیازمندان می‌توان چند نفر را از مرگ نجات داد و امید است این اقدام خداپسندانه خانواده مریوانی تبدیل به یک فرهنگ شود تا بدینوسیله نیاز بسیاری از نیازمندان سلامت و ناتوان مالی برآورده شود.

لازم به یادآوری است که رییس و جمعی از پرسنل بیمارستان فجر و شبکه بهداشت و درمان با حضور در جمع خانواده متوفی ضمن عرض تسلیت و اعلام همدردی از اقدام ایثارگرانه و خداپسندانه ایشان تقدیر نمودند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات