تصویب برنامه مدیریت جامع تالاب دریاچه زریوار مریوان

سرپرست سابق اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: تصویب برنامه مدیریت جامع تالاب زریبار نتیجه سال‌ها زحمات همکاران بود.
کد خبر: ۹۰۱۰۹۴۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرپرست سابق اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار داشت: در طول مدت سرپرستی، صبح‌ها کارمند و پیگیر امور اداری، عصر‌ها هم پیگیر جذب اعتبارات و شب‌ها هم در کنار همکاران محیط زیست بودیم.

کوروش زارعی افزود: تصویب برنامه مدیریت جامع تالاب زریبار که نتیجه سال‌ها زحمات همکاران است، با مساعدت استاندار جلسات متعددی در این راستا تشکیل و کارگروه‌هایی برگزار و ابلاغ‌ها انجام و در آینده هم کارگروه‌های شهرستانی شروع به کار خواهد کرد.

وی گفت: در این مدت توانستیم ۳۰۰ میلیون تومان به اعتبارات به‌عنوان کسری اضافه کنیم که این مهم می‌تواند برای سال‌های آینده پایه باشد.

سرپرست سابق اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به سایت حفاظت حیات وحش بیجار افزود: درخواست داریم به این ظرفیت به عنوان فرصت، پتانسیل گردشگری و سرمایه‌گذاری در استان تبدیل شود.

وی عنوان کرد: پایه اعتباری باتوجه به ۲۹ هزار متر مکعب محیط طبیعی، ۷۸ نفر محیط بان، ۶۳ نفر فعال در پست سازمانی و ۵۰ نفر کارشناس که مسئول پایش ۵۸۰ کیلومتر مساحت استان، ضعیف است.

سرپرست سابق اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان خاطر نشان کرد: اداره‌کل، ۹ اداره شهرستانی، ۱۱ اداره محیط بانی و ایستگاه سنجش آلودگی‌ها با دو میلیارد و ۳۹۹ میلیون تومان اعتبارات سالانه، اداره می‌شود.

زارعی افزود: با توجه به حفاظت حیات وحش در برابر گرما، سرما و سختی‌های کار "هیچ" تناسبی بین پرداختی‌ها و تلاش‌های انجام شده، ندارد.

وی وجود ریزگرد‌های Pm ۲.۵ و آلودگی ناشی از مواد نفتی را جای تأمل دانست و گفت: یک مدیر محیط زیست، مدیر اجرایی و عملیاتی است و باید در کنار توسعه و صنعت حامی سلامت زمین نیز باشد و افرادی که آلودگی و تخریب ایجاد کرده را به چالش بکشاند و باید پاسخگو مردم و شرع باشد.

درخواست مستندساز "راهکار‌های نجات زریبار" از مسئولان

مستندساز محیط زیست کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: امیدوارم انتخاب مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست نقطه عطفی باشد چراکه وی قبلاً به عنوان مشاور استاندار و دبیر ستاد نجاتبخشی تالاب زریبار، فعالیت داشته‌اند.

رضا باغبانی با اشاره به خشک شدن ۱۸ تالاب ایران افزود: دغدغه بنده همیشه زریبار بوده و امیدوارم سرنوشتی که دچار تالاب‌های کشور شده، سر دریاچه زریبار مریوان نیاید.

وی گفت: امیدوارم مسئولان از ما حمایت کنند تا بتوانیم مستند راهکار‌های نجات زریبار را بسازیم.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار