سقف تسهیلات مقاومسازی مسکن روستایی به 20 میلیون تومان رسید

میزان تسهیلات پرداختی در سال گذشته 20میلیون تومان بود و با توجه به افزایش برخی نهادهای ساختمانی، افزایش سقف این تسهیلات قابل قبول است.
کد خبر: ۹۰۱۰۹۴۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، "محمدرضا شاملو" که برای افتتاح طرح هادی روستایی در 34 روستای شهرستان آمل به مازندران سفر کرده است افزود: میزان تسهیلات پرداختی در سال گذشته 20میلیون تومان بود و با توجه به افزایش برخی نهادهای ساختمانی، افزایش سقف این تسهیلات قابل قبول است.

وی تصویب دولت وشورای عالی بانک ها، بزودی پرداخت تسهیلات مربوط به مقاوم سازی خانه های روستایی آغاز خواهد شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با بیان اینکه براساس برنامه پنج ساله ششم توسعه نوسازی ومقاوم سازی، نوسازی سالانه حدود حدود 200هزار خانه روستایی کشور هدفگذاری شده است، گفت: تاکنون حدود یک میلیون 800 هزار خانه روستایی با پرداخت تسهیلات دولتی نوسازی ومقاوم سازی شده است.

شاملو، با بیان اینکه امسال هم پرداخت تسهیلات برای مقاوم سازی حدود 200هزار خانه روستایی در برنامه هست، اضافه کرد، دولت درسال های اخیر با پشتیبانی ازاین طرح باعث شده تا خسارت های ناشی از حوادث های طبیعی از جمله رانش وزلزله در خانه های مقاوم سازی شده، به حداقل کاهش یابد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین به موضوع سنددار شدن املاک روستایی درکشور اشاره کرد و گفت: تاکنون 3میلیون و400هزار املاک روستایی و شهرهای کمتر از 25هزار نفر جمعیت سند مالکیت صادرشده است.

شاملو اضافه کرد:  امسال صدور سند مالکیت حدود 180هزار املاک روستایی وشهرهای کمتر ا ز25 هزار نفر جمعیت کشور پیش بینی شده که به تدریج درحال صادر شدن است.

رییس بنیادمسکن وانقلاب اسلامی شهرستان آمل نیز در این مراسم گفت : برای تکمیل وبهره برداری از این طرح ها به طول بیش از 12کیلومتر بیش از 76میلیارد ریال  هزینه شده و 84 هزار نفر جمعیت این روستاها از مزایای آن بهره مند شدند.

"سیداسماعیل علوی " افزود: از حدود 380 روستا در شهرستان آمل ، تاکنون در 278 روستای بیش از 20 خانوار داراي طرح هادي شدند که در 111روستا این طرح اکنون درحال اجرا است.

وی اضافه کرد، علاوه بر این در 32 روستای دیگر نیز طرح درسال جاری با 25میلیارد رالت اعتبار آغاز شده و پیش بینی می شود تا حداقل تا پایان نیمه نخست امسال افتتاح شود.

رئيس بنياد مسکن انقلاب آمل همچنین دربخش دیگری به پرداخت تسهیلات حمایتی از سوی دولت برای نوسازی ومقاوم سازی حدود 21 هزار واحد مسکوني در این شهرستان تاکنون خبر داد واضافه کرد: هم اکنون بيش از 60 درصد واحدهاي مسکوني روستایی شهرستان آمل تاکنون با تسهیلات دولتی مقاوم سازی شدند.

علوی اضافه کرد، که این شهرستان درجذب اعتبارهای مربوط به مقاوم سازی وطرح های هادی در سطح مازندران توانسته به تنهایی حدود 35درصد کل اعتبارهای اختصاصی به استان را نیز جذب کند.

وی همچنین به ساخت 35 واحد مسکونی به نیازمندان این شهرستان با مشارکت خیران نیز اشاره کرد وگفت، این واحدها درسال گذشته به نیازمندان واجد شرایط واگذار شده است.

رئيس بنياد مسکن آمل همچنین در خصوص اجراي طرح هادي در روستاي هلومسرنیز گفت، این روستا به علت واقع شدن درخروجی شهر آمل در مسیرجاده هراز واقع شده و وجود مجتمع بزرگ تفریحی وتوریستی و دانشگاه شمال درمجاورت این روستا باعث شده، اجرای طرح هادی دراین روستا ممتایزتر شود.

علوی یادآورشد، که درمجموع برای اجرای حدود 3کیلومتر جاده روستایی وکوچه های فرعی در روستای هلومسر آمل به همراه کانال های هدایت آب های سطحی، جدول کاری وجدول به همراه تاسیسات برقی بیش از 12میلیارد ریال هزینه شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها