امام جمعه نور: ملت ایران پوزه دشمن را در منطقه به خاک می‌مالد، در برجام هم نه چیزی از آن کم و نه چیزی به آن اضافه می‌شود همان توافق که بین هفت کشور دنیا توافق شد باید اجرا شود.
کد خبر: ۹۰۱۰۹۱۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی توصیه به تقوی الهی، انجام واجبات، ترک محرمات و دوری از گناه، اظهار کرد: ازصفات متقین ‌سعی و تلاش برای آزادی از اسارت و بردگی است، آزادی از لوازم حیات و تکامل انسان است، یکی از نیازمندی‌های موجود زنده آزادی است.

وی افزود: برای اینکه حیات حقیقی داشته و نیازهای خود را در سایه این حیات تامین کنیم نیاز به آزادی دارم و باید خود را از بردگی و اسارت رها کنیم، امیر مومنان در حکمت نهج‌البلاغه و در خطبه 221 در رابطه با تقوی فرمودند: « تقوی کلید هر راه درست و صحیح است و آنچه اندوخته آخرت است در سایه تقوی محقق می‌شود، تقوی برای بشر آزادی می‌آورد»؛ آزادی اجتماعی و آزادی معنوی و رهایی از اسارت و بردگی در سایه تقوی و نجات روح از حرص، طمع و شهوات نفسانی است.

امام جمعه شهرستان نور تصریح کرد: اولیاء الهی تامین کننده آزادی ما از اسارت و بردگی هستند که باید ما این حلقه اتصال را وصل کنیم بنابراین ارتباط با اولیاء الهی سبب اتصال با قدرت لایزال الهی و تامین کننده مواهب مادی و معنوی انسان است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بدترین بردگی این است که خود برده خود شویم، انسانی که جنبه ملکی، خاکی و حیوانی را بر جنبه الهی، ملکوتی و خدایی ترجیح دهد برده خود است، کسی که گرفتار لهو و لعب و هواهای نفس است اندیشه خاکی دارد و باید خود را از ته مانده گیرکرده لای دهان دیگری یعنی همان گرفتار شدن به هواهای نفسانی دنیایی رها کند.

احمدی بیان کرد: در آستانه میلاد منجی عالم بشریت حجت کبری مطلق هستیم، بهترین صفت انسان با تقوی انتظار است، انتظار یعنی چشم به راه بودن و خواسته‌ای که از درون جوشش و در عرصه اجتماع خود را نمایان کند، انتظار یک جنبش، نشاط و شادی برای حضور شخصیتی که جهان را از ظلم و بی‌عدالتی نجات دهد، لازمه انتظار و منتظر واقعی رنگ الهی داشتن همه اعمال او است، منتظر باید زمینه را برای حضور منجی آماده کند.

وی گفت: امروز سران استکبار در راس آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و... که داعیه تمدن دارند و مدعی هستند داعش را نابود و برای صلح در منطقه حضور دارند، از شما سوال می‌کنم آیا حضور آمریکا در هر صحنه جز مایه کشتار، وحشی‌گری و نابودی چیز دیگری است؟

خطیب جمعه شهرستان نور افزود: این کشورها ادعا کردند ما به شرط برجام را قبول داریم و آن حذف توانایی موشکی و مهار قدرت منطقه‌ای ایران است که با ایران تعامل خواهیم کرد اما  ملت ما با دشمن چه کرد و چطور قدرت‌های جهانی را در منطقه زمین گیر کرد؟ با دشمنان قسم خورده کاری کرد که می‌گویند با برجام کنار می‌آئیم؛ این عجز، استیصال و ذلت سران کفر است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ملت ایران پوزه دشمن را در منطقه به خاک می‌مالد، در برجام هم نه چیزی از آن کم و نه چیزی به آن اضافه می‌شود همان توافق که بین هفت کشور دنیا توافق شد باید اجرا شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها