فردی که پس از ضرب و شتم دبیر فیزیک خوزستانی، متواری شده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۹۰۱۰۸۹۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرنگار آموزش‌ و پرورش ، روز چهارشنبه گذشته در پی تأخیر یکی از دانش آموزان روستای دهکده حمیدیه از توابع خوزستان، معلم کلاس که آقای جرفی نام دارد، این دانش آموز را به دفتر مدرسه راهنمایی کرد.

پس از تماس دانش آموز با اولیای خود، پدر او بدون هماهنگی و اطلاع اولیای مدرسه به کلاس درس معلم مراجعه کرده و وی را مورد ضرب و شتم قرار داد.

پیرو این اتفاق، واحدهای حقوقی حراست و بازرسی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان با تنظیم شکواییه، پیگیری های لازم را با مراجع قضایی و انتظامی انجام داده اند.اما ضارب متواری شده بود که امروز دستگیر شد.

 در پی ضرب و شتم این معلم، به دستور وزیر آموزش و پرورش، معاون حقوقی و امور مجلس مامور پیگیری ویژه این حادثه شده است.

در همین زمینه معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات پرونده ضارب معلم خوزستانی پرداخت.

یوسف نجفی از بازداشت ضارب معلم خوزستانی خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری های این وزارت خانه و همکاران استانی و منطقه و با جدیت و همکاری آقای بیرانوند دادستان حمیدیه، شب گذشته از محل اختفای این ضارب با خبر شده و صبح امروز وی را بازداشت کردند.

وی در ادامه افزود: در این مورد از همان دقایق اولیه وقوع حادثه، مدیر مدرسه و آموزش و پرورش منطقه، ضمن اطلاع به نیروهای انتظامی و قضایی ازطریق واحد حقوقی استان و منطقه شکایت لازم را از دو جنبه خصوصی و عمومی به عمل آورد.

وی ادامه داد: مصدوم نمودن معلم در حین تدریس و سرکلاس درس نه تنها دارای جنبه خصوصی است بلکه واجد وصف مجرمانه عمومی نیز است و مجازات شدید تری به دنبال دارد و حتی گذشت شاکی خصوصی مانع مجازات مجرم نمی شود .

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: علاوه بر اینکه ضرب و جرح و مصدوم نمودن معلم در حین اجرای رسالت معلمی ؛ وصف مجرمانه ازجنبه خصوصی دارد؛ ورود غیر قانونی و به عنف به محیط آموزشی و اقدام هتاکی به مسئولین مدرسه و بخصوص ایراد ضرب و جرح و شکستن حریم مدرسه به هربهانه و دلیلی، جرم محسوب شده و از عوامل مشدده جرم تلقی می شود، که در این حادثه تاسف بار، به نوعی نظم عمومی بویژه در میان فرهنگیان جریحه دار شد.

نجفی ضمن تشکر از عوامل نیروی های انتظامی و اطلاعاتی استان و منطقه ابراز امیدواری کرد که با همکاری خوب دادستانی حمیدیه، روند رسیدگی به این جرم تسریع و پرونده جهت دادرسی به دادگاه ارسال شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش به طور موکد پیگیر این پرونده بوده و پیگیری این پرونده به طور ویژه در دستور کار معاونت حقوقی وزارتخانه است.

انتهای پیام/

فارس/

ارسال نظرات