امام جمعه موقت اردکان:

مسئولان در سیاستگذاری و تصمیم گیری‌های کشور به جوانان نیز بها بدهند

امامجمعه موقت اردکانگفت: مسئولان باید در سیاستگذاری‌ها به جوانان توجه بیشتری داشته باشند و جوانگرایی را در نظر داشته باشند و در تصمیم گیری‌های خرد و کلان به جوانان بها بدهند.
کد خبر: ۹۰۱۰۸۸۲
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه گفت: مسلمان بودن فقط به حرف و ادعا کردن نیست بلکه باید در عمل مسلمان واقعی و پیرو اهل بیت و، ولی فقیه باشیم. برخی از افراد ادعای اطاعت و پیروی از امام و رهبری را دارند، اما در عمل بر خلاف آن هستند. این افراد بیشترین ادعای انقلابی بودن و پیروی از ولایت را دارند.
وی افزود: محبت به اهل بیت تنها به حرف نیست بلکه آثار آن باید در عمل انسان نیز بروز کند. نخستین نشانه کسی که ادعای حب خداوند را دارد این است که باید از پیامبر و فرستادگان خداوند و در زمان غیبت، از اولوالامر اطاعت کند.
امام جمعه موقت اردکان در ادامه ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (علیه السلام) و روز جوان به بیان گوشه‌هایی از فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت و گفت: جوانان ما باید آن حضرت را به عنوان الگوی خود قرار دهند.
وی اظهار داشت: دوران جوانی بهترین فرصت برای تکامل انسان هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ معنوی است. رشد شخصیتی انسان در دوران جوانی صورت می‌گیرد. مسئولان باید در سیاستگذاری‌ها به جوانان توجه بیشتری داشته باشند و جوانگرایی را در نظر داشته باشند. در تصمیم گیری‌های خرد و کلان به جوانان بها بدهند و برای آن‌ها ارزش قائل شوند.
حجت الاسلام حسینی پور روز شورا‌ها را گرامی داشت و گفت: در قانون اساسی به شورا‌ها اهمیت داده شده است. اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا به وظایف خود عمل کنند.
وی در پایان افزود: امروز آنچه که شایسته شورا‌ها است عمل نمی‌شود یعنی به آن اهمیتی که برای شورا‌ها در قانون اساسی آمده است قائل نمی‌شوند و مسئولین ما توجهی به شورا‌ها ندارند و گاهی اوقات با شورا‌ها مشورت نمی‌کنند و حتی برخلاف تصمیمات شورا‌ها عمل می‌کنند.
تبریک میلاد مسعود منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) و تأکید بر برگزاری با شکوه جشن‌های نیمه شعبان، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و روز جهانی کار و کارگر و بها دادن به کارگران از دیگر مباحثی بود که امام جمعه موقت اردکان به آن‌ها پرداخت.
ارسال نظرات