معاون تهذیب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) تبریز:

اشرافی گری آفت بزرگی برای تزلزل در ارکان نظام است

معاون تهذیب حوزه علمیه ولیعصر(عج) تبریز با اشاره به بیانات امام خمینی(ره)، گفت: روحیه اشرافی‌گری آنقدر آفت بزرگی است که در صورت مبتلا شدن مسئولان به آن، باید فاتحه‌ کشور را خواند، وظایف اصلی رهبران جامعه بخصوص کسانی که در کسوت روحانیت هستند، باید این باشد که مردم به آن ها بدبین نشوند.
کد خبر: ۹۰۱۰۸۷۵
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

حجت السلام عادل بایرامی در گفتگو با خبرنگار بسیج از آذربایجان شرقی، با بیان اینکه جایگاه روحانیت در اسلام، جایگاه با ارزش و مهمی است، اظهار کرد: وظیفه اساسی روحانیت در جامعه این است که معارف دین را به شکل درست به مردم آموزش دهند و از طرف دیگر خود آن ها نیز عامل به دستورات دینی باشند. 

وی ادامه داد: زمانی که مردم یک عالم دینی و مذهبی از طبقات مختلف روحانیون از مرجع تقلید، منبری و خطیب، استاد دانشگاه و نویسنده گرفته تا یک طلبه ساده که مراحل ابتدایی طلبگی خود را می گذراند- را مشاهده می کنند که مردم را توصیه به کارهای خوب و ساده زیستی می کند، ولی در عمل به دنبال تجملات می رود، اثرات بسیار بدی می گذارد و مردم از دین زده می شوند. 

حجت السلام بایرامی اضافه کرد: مردم با خود می گویند از طرفی همواره گفته می شود اولیای الهی و پیامبران، زندگی ساده ای داشته اند، به تجملات اهمیت نمی داده اند و روحیات پادشاهی، اشرافی گری، غرور و تکبر نداشته اند و از طرف دیگر رفتارهای برخی افراد از  روحانیت برخلاف آن دستورات دینی است .

معاون تهذیب حوزه علمیه ولیعصر(عج) تبریز اظهارداشت: اگر ساده زیستی و عدم تجمل گرایی در روحانیت جای خود را بگیرد، موجب جذب جامعه و مردم در طبقات مختلف به مباحث دینی می شوند و اگر امروز در جهان مشاهده می شود که دشمنان مرتب به دنبال توطئه هستند برای اینکه مردم را از دین گریزان کنند و با پخش شایعات و توطئه های مختلف در آن ها بدبینی ایجاد کنند.

وی یادآور شد: بر این اساس مسئولان وظیفه سنگینی دارند که این رویکرد هم موجب عاقبت بخیری برای خود آن ها و سرمایه ای برای جهان آخرت می شود و هم باعث تشویق دیگران به مباحث دینی می شود که بسیار ارزشمند و مهم خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها