خطیب جمعه یزد خاطر نشان کرد: مردمی که از پیام‌رسان‌های خارجی استفاده می‌کنند مراقب این نفوذ و سوء استفاده های آن باشند و بدانند که به طور قطع دشمنان در نهایت برنامه ای برای ضربه وارد کردن به کشور و ملت از این طریق دارند.
کد خبر: ۹۰۱۰۸۲۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد با تأکید بر تربیت دینی و عبادی بندگان خداوند به‌ویژه فرزندان، اظهار داشت: بر همه ما واجب است که نسبت به تربیت دینی اعتقادی خودمان و همچنین تربیت دینی و عبادی فرزندان اهتمام ویژه‌ای را داشته باشیم؛ به‌گونه‌ای که این مهم از واجبات شرعی بوده و دوری و مخالفت کردن از این مهم حرام است.

ناصری با تأکید بر اینکه توطئه‌های امروزه همگی درصدد این هستند تا فرزندان ما را از راه حق دور سازند، اذعان کرد: در حال حاضر دشمن درصدد این است که فرزندان را به وادی بی‌بندوباری بکشاند؛ لذا مسئولیت ما در برابر تربیت دینی فرزندان دوچندان می‌شود تا فرزندانمان را در مقابل دوری ساختن از فضای مجازی متقاعد سازیم.

امام‌جمعه یزد با اشاره به تقارن روز معلم امسال با ولادت حضرت حجت گفت:شهید مطهری دارای شخصیت‌های بسیار ارزشمند و برای جامعه جوان‌ها بسیار دلسوز بود؛ لذا در برابر مسائل مختلف احساس مسئولیت شدیدی داشت.

وی بابیان ضرورت الگوپذیری معلمان از مجاهدت و تقوای شهید مطهری، تأکید کرد: وجود جوانان از ذخایر الهی در جامعه است که همه باید در برابر این ذخیره الهی احساس مسئولیت داشته باشند؛ همچنین جوانان باید قدر استعداد و توان خود را بدانند و برای پیشرفت کشورشان به کار ببرند و آن‌ها را بیهوده مصرف نکنند؛ لذا در این میان بها دادن به جوانان توسط مسئولین و به‌کارگیری استعداد‌ها توسط خود جوانان از اهمیت خاصی برخوردار است.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با تأکید بر سفارش رهبری مبنی بر اینکه امروزه نظام استکباری درصدد نفوذ و سرقت اطلاعات در کشور است، ابراز داشت: در این راستا باید تمام تلاش خود را به کار ببریم تا این مهم در کشور صورت نگیرد و غفلت از آن می‌تواند دارای تأثیرات غیرقابل جبرانی باشد؛ لذا در این راستا توجه مسئولین از اهمیت خاصی برخوردار است.

ناصری با بیان اینکه دشمن درصدد تغییر باور‌های اعتقادی مردم است ودر این راستا هیچ کوتاهی نمی‌کند گفت: در راستای ایجاد نابسامانی‌های اقتصادی در کشور باید توجه داشت که ممکن است دشمن نفوذ داشته باشد و به اهداف خویش دست یابد.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: مردمی که از پیام‌رسان‌های خارجی استفاده می‌کنند مراقب این نفوذ و سوء استفاده‌های آن باشند و بدانند که به طور قطع دشمنان در نهایت برنامه‌ای برای ضربه وارد کردن به کشور و ملت از این طریق دارند.

وی افزود: بسیاری از اخبار کشور از طریق این پیام‌رسان‌ها به دست دشمنان می‌رسد و این اخبار می‌تواند عامل دستیابی آن‌ها به اطلاعات مهم داخل کشور باشد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: مردم باید مراقب باشند تا از یک‌سو مقهور پیام‌های نادرست و بی‌پایه و اساس نشوند و از سوی دیگر به نحوی به اطلاع رسانی در این پیام رسان‌ها بپردازند که دشمن نتواند از آن سوء استفاده کند.
ارسال نظرات