مدیرکل کار، رفاه و امور اجتماعی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛
مدیرکل کار، رفاه و امور اجتماعی آذربایجان‌شرقی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تبریز با استناد به فرمایش دیگر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه سازندگی، بالندگی و تعالی کشور به کار بستگی دارد و کارگر در جامعه ما یک قشر بسیار با اهمیت است، گفت: اولین اختر تابناک ولایت در ۲۵ سال سکوت و فاصله از حکومت، خود را با سخت‌کوشی و کار مشغول داشته و با دسترنج خود هزاران برده و بنده را آزاد کرده بود.
کد خبر: ۹۰۱۰۷۸۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، میر احد حسینی با بیان اینکه این هفته مرتبط با کار و کارگر است، ادامه داد: هر پدیده‌ای که دیده می‌شود و یا هر زیبایی، شکوه و سازندگی، ترقی و تعالی در جامعه اتفاق می‌افتد طبیعتاً به نوعی مرتبط به کار بوده است و امکان ندارد که پدیده‌ای زیبا ایجاد شود و بخشی از نیاز جامعه را رفع کند ولی آثار کار و کارگر در آن هویدا نباشد.

وی افزود: امام راحل بقای جامعه را به کار و کارگر مرتبط می‌دانستند و برای کار به خصوص کارگر احترام ویژه قائل بودند که ستودنی است. 

حسینی خاطرنشان کرد: نقش کارگر در جامعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در دوران دفاع مقدس، در دوران سازندگی، امروز و در مجموع تمام عرصه‌های اجتماعی بی‌بدیل بوده و همیشه یار و یاور کشور بوده‌اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند؛ ارزش و اهمیت کار و کارگر در جامعه فوق‌العاده است و هر چند که مکتب ما نیز احترام ویژه‌ای برای این قشر قائل است، سفارشات و روایت‌های مختلفی از جانب پیامبر اکرم(ص) در این خصوص وجود دارد.

وی با تاکید به اینکه در مکتب اسلام و فرهنگ ایرانی،کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: شعرای زیادی در بیان توجه به کار، تلاش، جهد و ترک جهل شعرهای زیادی سروده‌اند که از آنها می‌توان به اشعار مولوی و سعدی، شهریار، پروین اعتصامی و غیره اشاره کرد. 

حسینی بیان کرد: زمینه کار در جامعه فراهم بوده به طوریکه ۲۰ هزار میلیارد تومان در سطح کشور رونق اقتصادی داشته‌ایم و  ۲۰ هزار میلیارد تومان به اشتغال فراگیر اختصاص داده شده که سهم استان ۸۶۰ میلیارد تومان است همچنین برای بازسازی و نوسازی ۴۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده ضمن آن که تسهیلات ۳۵۰ میلیارد تومانی برای اشتغال روستایی تخصیص داده شده است. 

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال جوانان باید از الگو، تجربه و احترام به صاحبان سرمایه‌گذاری بهره برد، گفت: این اشتغال‌زایی سبب رونق، تعالی و فراهم کردن اشتغال بیکاران خواهد بود.

مدیرکل کار، رفاه و امور اجتماعی استان ابراز کرد: امیدواریم با یکدلی، وحدت و با همکاری مسوولان استانی برای پیشبرد اهداف نظامی پیش برویم تا به تبع آن پیشرفت و توسعه شهر ایجاد شود.

ارسال نظرات