مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید بر اینکه کارگاه‌های نا ایمن تعطیل می‌شوند، گفت: 30 کارگاه در سال 96 پلمب شد که قطعا این روند در سال 97 با شدت بیشتری ادامه دارد.
کد خبر: ۹۰۱۰۶۹۰
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، کامران اصغری امروز در گفت‌وگویی در شهرستان ساری، گفت: هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان هستیم و براساس اعلام پزشکی قانونی تا پایان سال 96 هم شاهد کاهش هشت درصدی حوادث منجر به فوت ناشی از کار بوده‌ایم و این مهم نشان از این دارد که اقدامات گسترده‌ای در راستای افزایش آگاهی ایمنی در استان انجام شده است.

وی افزود: 81 نفر فوتی در سال گذشته بر اثر حوادث ناشی از کار داشتیم که نسبت به سال قبل از آن کاهش محسوسی داشته است و این مهم نشان می‌دهد شدت این نوع حوادث سیر نزولی پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از اجرای طرح خود بازرسی درون کارگاهی و استقرار مسؤولان ایمنی در کارگاه‌های استان با هدف کاهش حوادث ناشی از کار خبر داد و افزود: باید از حوداث ناشی از کار عبرت گرفته و کاستی‌ها را برطرف و نسبت به کاهش حوادث اقدام شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه اجرای قوانین و آیین نامه‌های مربوط به ایمنی از وظایف مهم همه کارگاه‌ها، کارفرمایان و کارگران به ویژه کارگاه‌های ساختمانی است که با شدت بیشتری باید ادامه یابد، خاطرنشان کرد: مسؤولان ایمنی نیز وظایفی از قبیل شناسایی خطر، نظارت بر نظم و ترتیب و آرایش مواد اولیه و محصولات و استقرار ماشین‌آلات و ابزار کار به نحو صحیح و ایمن، شناسایی اعمال ناایمن، نیازسنجی، نظارت بر خرید، آموزش، تحویل و استفاده از وسایل حفاظت فردی و... را باید انجام دهند.

اصغری از اجرای بازدید هدفمند از کارگاه‌های پرخطر استان به صورت گسترده توسط بازرسان این اداره ‌کل خبر داد و گفت: با اجرای برنامه های آموزشی، نظارت و کنترل ساخت و سازها میزان حوادث ناشی از کار در استان کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: مجموع حوادثی که بر اثر کار رخ می‌دهند و خسارات جانی و یا مالی و درمانی سنگینی در پی دارند ضرورت آگاهی، ایمنی و آموزش در کارگاه‌ها و ارتقای ایمنی ماشین آلات و تجهیزات را بیشتر می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: در سال گذشته تعداد کارگاه به دلیل نبود ایمنی پلمب شده است و در سال جاری نیز با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

این مسؤول با اشاره به اینکه بیشتر تمرکز ما بر روی آموزش کارگران، پیمانکاران و مهندسین بوده و خواهد بود، گفت: با اجرای این طرح در سال‌های اخیر در استان مازندران شاهد تغییر و توسعه بسزایی در بحث ایمنی کار به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی هستیم و می‌توان این مهم را در استان لمس کرد.

اصغری با اشاره به دوره‌های آموزشی ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی برای کارگران و مهندسان گفت: در پنج سال گذشته بیش از 100 هزار نفر ساعت آموزش ارائه شد.

وی با تأکید بر اینکه کارگاه‌های نا ایمن تعطیل می‌شوند، خاطرنشان کرد: 30 کارگاه در سال 96 پلمب شد که قطعا این روند در سال 97 با شدت بیشتری ادامه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان گفت: هر ساله با برنامه‌ریزی‌های موثر در پی افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار در استان هستیم و امیدواریم بتوانیم با اقدامات شبانه‌روزی سیر نزولی این حوادث را سریع‌تر از قبل کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها