یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: شهدای خان‌طومان، سند عاشورایی ملت ایران و مازندران هستند.
کد خبر: ۹۰۱۰۶۸۸
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار کمیل کهنسال چهارشنبه‌شب در مراسم اربعین تدفین شهدای گمنام شهرستان نوشهر و گرامی‌داشت شهدای مدافع حرم و کربلای خان‌طومان که با حضور اقشار مختلف مردمی در مسجد جامع نوشهر برگزار شد با اشاره به اینکه شهدا برای معارف و تعالیم اهل بیت(ع) شهادت رسیدند، اظهار کرد: آنها رفتند تا قرآن و اسلام بماند و دیگر هرگز ملت زیربار ذلت نروند و هیچ کشور و قدرت و دشمنی جرأت تعرض به جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر شهدا و ایثارگری‌های شهدا نبود، امروز چکمه‌های دشمن وارد کشور می‌شد، افزود: اگر پای دشمن و صدامیان کافر که همین داعشی‌ها دنباله آنها هستند به کشور ما می‌رسید چیزی از این ملت، ناموس، شرف، دین، فرهنگ و تمدنی باقی نمی‌گذاشتند.

این فرمانده سال‌های دوران دفاع مقدس گفت: کار بزرگی در دوران دفاع مقدس افتاد و شهدای بزرگ ناموس، شرف، دین، سرزمین و عزت این ملت را حفظ کردند ولی هیچ توقعی نداشتند وحتی خانواده بسیاری از همین شهدا در دوران دفاع مقدس توجیه نبودند که فرزندانشان چه کارهای بزرگی انجام می‌دهند.

کهنسال تصریح کرد: بسیاری از شهدا در وصیت‌نامه خودشان نوشتند ای کاش ما چیزی زیبنده‌تر از جان داشتیم تا آن را در راه خدا فدا کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا به امام حسین (ع) اقتدا کردند و پای اسلام، امام و اهل بیت (ع) ایستادند و جانشان را فدا کردند، خاطرنشان کرد: دشمن روزی در کوچه و پس کوچه‌های مملکت ما بودند و در آن دوره مملکت حقیر بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: روزی غرب از ملت ما چیزی جز نوکری تصوری نداشتند و انتظاری جز نوکری از این ملت نداشتند و ده‌ها سال این مملکت تحقیر و سرخورده بود.

وی با اشاره به اینکه تمام دروازه‌ها به سوی این ملت بسته بود و هیچ کمکی هم نمی‌شد و در فکر ساقط کردن جمهوری اسلامی بودند، یادآور شد: روزی در این کشور، رژیم صهیونستی می‌گفت فردا یا پس فردا جمهوری اسلامی ساقط می‌شود و حرفشان هم درست بود چون ما چیزی نداشتیم.

کهنسال ادامه داد: امامی بالای سر این کشور و ملت بود و ملت پای در رکاب امام بودند و همه دروازه‌های به روی ما بسته بود و همه امکانات و پشتیبانی‌هایی که می‌توانست ما را در صحنه رویارویی و نبرد و جنگ با دشمنان کمک کند ولی همه این کمک‌ها به روی کشور ما بسته بود و هیچ‌کمکی هم نمی‌شد و باید این کشور و ملت ساقط می‌شدند ولی چه کسی این ملت و مردم را به این قله عزت برد که امروز جمهوری اسلامی، فرماندهانی که از فرزندان شما ملت هستند، در بیخ گوش رژیم صهیونیستی در کنار سواحل مدیترانه هم‌مرز با این رژیم جعلیِ غاصبِ آدم‌کشِ فاسدِ بی‌هویتِ شدند که با خمپاره 60 می‌توان آن را زد.

وی با بیان اینکه امروز گلوی غرب در دستان فرزندان توانمند این آب و خاک قرار دارد، گفت: امروز جمهوری اسلامی ابرقدرت شده است و شهدای خان‌طومان، سند عاشورایی ملت ایران و مازندران هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها