معاون صنایع‌ دستی رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از نخستین خانه ایرانی کشور در تبریز در محل خانه قدیمی کلکته چی، گفت: مهم ‌ترین هدف از راه‌اندازی خانه‌های ایرانی حمایت از هنرمندان صنایع ‌دستی و ترغیب شهروندان برای استفاده از صنایع ‌دستی در چیدمان منازل است تا ضمن خودداری از خرید کالاهای خارجی، زمینه رونق کالاهای داخلی هم میسر شود.
کد خبر: ۹۰۱۰۶۵۱
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، پویا محمدیان افزود: در اولین خانه ایرانی که در تبریز همزمان با رویداد تبریز 2018 افتتاح ‌شد، آثار صنایع‌ دستی هنرمندان استانی مورد استفاده قرار گرفته و 80 درصد لوازم و وسایلی که به‌ عنوان چیدمان در این خانه به معرض نمایش گذاشته شده آثار هنرمندان آذربایجان شرقی است.
وی ادامه داد: قرار است بر اساس برنامه ‌ریزی‌های انجام شده در سازمان، چنین خانه هایی در 31 استان کشور با عنوان خانه ایرانی و با همکاری شهرداری ها افتتاح شود.
محمدیان اظهار کرد: بر اساس طرحی که به ‌زودی به مجلس ارائه خواهد شد، موضوع اختصاص حداقل 20 میلیون ریال وام به زوج‌های جوان برای خرید صنایع ‌دستی از مجموع وام ازدواج پرداختی به زوجین بررسی می‌ شود.

ارسال نظرات