مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: سرما به باغات شهرستان هشترود 200 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۹۰۱۰۶۵۰
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مجید احمدی در گفتگو با خبرنگاران از خسارت 200 میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: از مجموع خسارت یاد شده 20 میلیارد به باغات سیب و مابقی نیز به باغات بادام، زردآلو،گیلاس،گردو، شلیل و هلو اختصاص داشته است.

وی با تاکید بر اینکه سرمازدگی به باغات محصولاتی همچون بادام، گردو، شلیل، زردآلو و سایر محصولات این شهرستان قابل توجه بوده است، افزود: در مجموع به 256 هکتار از درختان گردو، بادام، شلیل، گیلاس و زردآلو معادل 100 درصد خسارت وارد آمده است.

احمدی بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی احتمال کاهش شدید دما در روزهای گذشته پیش‌بینی شده بود و هشدارهای لازم نیز در این رابطه به کشاورزان و باغداران اعلام شد.

وی خاطرنشان ساخت: ولی متاسفانه با وجود تمهیدات اندیشیده شده به بخشی از باغات شهرستان خسارت وارد شده است و در این شرایط نقش بیمه محصولات باغی در جبران خسارت کشاورزان بسیار موثر خواهد بود.

احمدی افزود: در سال‌جاری زراعی در سطح یک‌هزار و 350 هکتار از باغات شهرستان تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته که 47 درصد از باغات بارور شهرستان را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه باغ‌های دارای بیمه می‌توانند به راحتی خسارت خود را از بیمه دریافت کنند، ِیادآوز شد: امیدواریم با همکاری باغداران و کشاورزان همه محصولات و زمین‌های کشاورزی تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

ارسال نظرات