خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی کشوری سه تقاضای رهبری از طلبه و پاسدار را وحدت ، مجاهد و امیدآفرینی عنوان کرد و بالاترین ضرورت جامعه امروز را وحدت دانست و گفت: برای رسیدن به وحدت در گام اول باید تواضع داشت.
کد خبر: ۹۰۱۰۵۹۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در جمع پاسداران ناحیه فردوس وحدت را به عنوان بالاترین ضرورت جامعه و اولین خواسته رهبری دانست و عنوان داشت: برای رسیدن به وحدت در گام اول باید تواضع داشت. تواضع دارای سه مرتبه در برابر بالادستی ،  پایین دستی و  افراد هم طراز است .

وی در ادامه سخت ترین نوع تواضع را تواضع در برابر همطراز دانست و با اشاره به تاریخ صدر اسلام علت عدم پذیرش امیرالمومنین پس از پیامبر را همطراز دانستن خودشان با شخصیت والای حضرت عنوان داشت و تصریح کرد: عده ای نیز امام را قبول کردند چون از همه بالاتر بود اما رهبری را نمی توانند قبول کنند این است که او را همرده خود می بینند . ایشان " تقسیم تقصیر و گذشتن از حق " را گام های بعدی رسیدن به وحدت دانست .

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری مجاهدت را تقاضای دوم رهبری از طلبه ها و پاسداران دانست و افزود : " معنی مجاهدت حرکت نیست برای حرکت در قرآن " لیس للانسان الا ماسعی " گفته شده  است. معنی مجاهدت سرعت هم نیست ، معنی مجاهدت سبقت است .

وی ادامه داد: امروز نظام ما کار می خواهد و کار مجاهدانه هم می خواهد. امروز مملکت ما کار جهادی می خواهد. زندگی جهادی می خواهد . زندگی جهادی حتی تفریحش هم جهادی است مثل راهیان نور و اردوهای جهادی و حتی زیارتش هم جهادی است مثل زیارت اربعین ؛ امروز رهبر انقلاب خودشان ساده ترین زندگی را دارند .

ماندگاری سومین تقاضای رهبری از طلبه ها و پاسداران را امیدآفرینی در جامعه دانست و گفت : نباید بگذاریم چراغ امید در جامعه خاموش شود آنچه که باعث می شود انسان متوقف شود اول از وضعیت خود راضی بودن و دوم ناامید بودن است .

ارسال نظرات
پر بیننده ها