خبرهای داغ:
آیت الله جوادی آملی در جمع علمای همدانی:

همدان دارای تمدنی کهن و علمای بزرگی است

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه همدان دارای تمدنی کهن و علمای بزرگی است، گفت: همدان ظرفیت پذیرش مخاطب را دارد بنابراین کوشش کنید از شهرهای دیگر برای تحصیل حوزوی به همدان بیایند.
کد خبر: ۹۰۱۰۵۸۲
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

 همدان دارای تمدنی کهن و علمای بزرگی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله عبدالله جوادی آملی در جمع علما و فضلای استان همدان در قم با تقدیر از حضور فضلای همدانی در این دیدار و با اشاره به سابقه تاریخی و علمای بزرگ همدان اظهار داشت: شما در کنار مائده و مادبه بزرگی نشسته‌اید.

وی با بیان اینکه همدان دارای تمدنی کهن و علمای بزرگی است، گفت: استان همدان استان دلپذیر و لطیفی است بنابراین از شما طلاب همدانی بسیار توقع است بیش از گذشته بدرخشید.

این مرجع تقلید با اشاره به طلاب جوان بیان داشت: هرگز نگوییم فارغ التحصیل شده‌ایم، ما تا نفس می‌کشیم باید با علم و تحقیق باشیم و هرگز از تدریس و تألیف و مباحثه دست برندارید.

وی با بیان اینکه استان همدان محققان فراوانی دارد، گفت: اینجا جایی است که می‌تواند حوزه 12 ماهه داشته باشد، همدان ظرفیت پذیرش مخاطب را دارد بنابراین کوشش کنید از شهرهای دیگر برای تحصیل حوزوی به همدان بیایند.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این نظام به آسانی به دست نیامده و اگر خدای نکرده فروکش کند بعید است دیگر چنین آدمی پیدا شود چراکه دشمن فکر نمی‌کرد که کار به دست روحانی افتد.

*تنها عامل پیروزی در دفاع مقدس حسینیه‌ها و نام خدا بود

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در همین حال که استقلال و امنیت خود را حفظ می‌کند نه شرقی و نه غربی می‌گوید، ادامه داد: ایران کشوری بود که بودجه‌اش فقط از نفت بود و نه وزیر داشتیم و نه مجلس و بودجه در اختیار بیگانه بود تا بعد از ملی شدن صنعت نفت تابلوهایی با عنوان شرکت نفت ایران به آن زده شد و این انقلاب اسلامی بود که آمد و گفت اینها بیت المال است و باید وزیری داشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اقدامات رضاخان گفت: رضاخان تمام حسینیه‌ها را تخریب و موقوفات را ملکی کرد و رفتن منبر برای شاگردان مرحوم خراسانی را منع کرد، اما مرم تکانی نخوردند.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس یادآور شد: آن هشت سال جنگ ایران اسلامی مقاومت کرد و تنها عامل که آن را نگه داشت و عامل پیروزی بود این حسینیه‌ها و نام خدا بود.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه اگراین سرمایه از ما گرفته شود هم دنیا و هم آخرت گرفته می‌شود و از رضاخان بدتر خواهد آمد، ابراز داشت: امروز به لطف الهی هم بیگانه را طرد کردیم و هم سیاست خارجی بهتر شده است.

*امروز فضای مجازی سمی است

وی با اشاره به وظیفه روحانیون گفت: وظیفه شرعی و دینی ما این است آنچه که دین گفته عمل کنی که دراین صورت مردم حافظ این نظام خواهند بود، اما اگر مردم از ما رمیدند و خلاف، اختلاس نجومی، دورویی، زیرمیزی و... ببینند پشت صحنه را خالی می‌کنند که در این شرایط حتی اگر رهبر حضرت علی ابن ابیطالب(ع) باشد و مردم در صحنه نباشند شکست خواهند خورد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: باید 100 درصد طیب و طاهر باشیم چراکه تنها عاملی که مردم را جذب می کند طهارت ما است و اگر ما آنچه را گفتیم عمل کردیم و خود در صف اول جهاد و شهادت بودیم هرگز مردم ما را تنها نخواهند گذاشت؛ روحانیت دو وظیفه دارد اول اینکه طیب و طاهر باشد و دوم راهنمایی و هدایت مردم و همه مسئولین است.

وی با اشاره به وضعیت فضای مجازی کشور و برخی نابسامانی‌ها گفت: هر که غافل از خطرات و آسیب‌های فضای مجازی است باید بداند این فضا فضای حقیقی است هرجا فکر و اندیشه تبادل کند، حقیقی است.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: امروز این فضا سمی است و اگر خدای نکرده درمان نشود به همه از جمله خود مسئولین آسیب می‌رساند.

وی با بیان اینکه ما اکنون در کنار سفره شهدا نشستیم، گفت:همه ما موظف هستیم یکدیگر را نصیحت کنیم که نصیحت موعظه و سخنرانی و نقد نیست بلکه نصیحت مانند خیاطی است؛ این سوزن خیاط را منصحه و خیاط را ناصح می گویند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: ما باید جامه تقوا بدوزیم و بپوشیم و بر پیکر جامعه بپوشانیم و در این صورت این نصیحت می شود؛ اگر این توانایی را داشتیم آنگاه نصیحت کرده‌ایم این قلم باید مانند آن سوزنی که لباس می‌دوزد جامه تقوا بر تن جامعه بدوزد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات