رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:اولین نشست هیات رئیسه دانشگاههای علوم پزشکی و دولتی در یاسوج در این نشست تفاهمنامه ای در زمینه ی همکاری های آموزشی، پژوهشی، تبادل استاد و دانشجو و همچنین تشکیل رشته های تحصیلی مشترک در مقاطع ارشد و دکترا به تصویب رسید.
کد خبر: ۹۰۱۰۵۲۰
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸
ایلامی استفاده مشترک از امکانات آزمایشگاهی، رفاهی، فرهنگی و ورزشی برای اساتید و دانشجویان هر دو دانشگاه را از دیگر مصوبات این نشست دانست و افزود: امید است با استفاده بهینه از تحقیقات کاربردی هر دو دانشگاه بتوانیم در جهت توسعه زیر ساخت‌ها و توسه سلامت در مناطق روستایی و عشایری اقدامات مفیدی انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه در ارتباط با دانشگاه‌های ملی و بین المللی از جمله دانشگاه رایزان روسیه، دانشگاه‌های مشهد، اصفهان و شیراز با همکاری داشگاه یاسوج از ظرفیت اساتید و تحقیقات پژوهشی آن‌ها استفاده می‌شود گفت: بنا داریم از این به بعد در تفاهمنامه‌هایی که در سطح بین المللی منعقد می‌کنیم بتوانیم در جهت توسعه علمی و پژوهشی گام‌های موثری برداریم.

رئیس داشگاه علوم پزشکی استان از انعقاد تفاهمنامه‌هایی در آینده نزدیک در سطح دانشگاه‌های ملی و بین المللی خبر داد و افزود: در این تفاهمنامه‌ها ضمن تبادل استاد و دعوت از اساتید برجسته سطح ملی و بین المللی از ظرفیت آن‌ها در جهت آموزش و پژوهش استفاده می‌شود.

ایلامی با بیان اینکه در قالب همین تفاهمنامه‌ها از اواخر شهریور ماه امسال دو نفر از اساتید برجسته از کشور روسیه به مدت ۶ ماه میهمان دانشگاه علوم پزشکی هستند گفت: از این دو نفر یکی در زمینه مهندسی بافت و ساخت رگ مصنوعی و دیگری هم در زمینه بیماری‌های عفونی با هر دو دانشگاه علوم پزشکی استان و دانشگاه دولتی یاسوج همکاری می‌کنند.

وی از موافقت اولیه وزیر بهداشت و درمان برای راه اندازی رشته دارو سازی در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و افزود:هم اکنون کار موافقت اصولی و موافقت نهایی راه اندازی این رشته در دست پیگیری است که امید است در سال تحصیلی ۹۷ و ۹۸ بتوانیم در این رشته دانشجو به پذیریم.

ایلامی از راه اندازی موسسه آموزشی عالی سلامت در شهر‌های دهدشت و گچساران خبر داد و گفت:: این دو موسسه در دفترچه کنکور سال تحصیلی جاری ذکر شده که موسسه آموزش عالی سلامت دهدشت در رشته بهداشت عمومی دهان و دندان و موسسه آموزش عالی سلامت گچساران در رشته فوریت‌های پزشکی برای اولین بار دانشجو جذب خواهند کرد.

وی گفت:: در صورت افزایش تعداد رشته‌های تحصیلی در سال‌های آتی این دو موسسه آموزش عالی سلامت به دانشکده سلامت ارتقاء می‌یابند.

عریان سرپرست دانشگاه دولتی یاسوج این نشست مشترک را خوب ارزیابی کرد وگفت: امیدواریم بتوانیم از تخصص هر دو دانشگاه هم در حوزه آموزش و هم در حوزه پژوهش برای توسعه استان کمک کنیم.
ارسال نظرات