معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: شاهد کاهش ۳۰ هزار نفری نیروی انسانی در حوزه آب و برق کشور هستیم.
کد خبر: ۹۰۱۰۵۰۵
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵
به گزارش خبرگزترب بسیج ار بوشهر، علی‌اکبر مهاجری ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت منابع نیروی انسانی صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده شرایط تأمین آب زیر ۵۰ درصد نرمال است که این شرایط نشان از یک بحران عمیق آب در کشور دارد.

وی افزود: اگرچه تمهیدات لازم برای تأمین آب شرب مصرفی مردم اندیشه شده و در این باب مشکلی متوجه مردم نیست، اما نیاز است که فرهنگ درست مصرف کردن در جامعه نهادینه شود.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو تصریح کرد: وقتی آمار‌ها از مصرف سه برابری آب در ایران نسبت به متوسط شاخص‌های دنیا خبر می‌دهند، مشخص است که مردم چندان بهایی به بهینه مصرف کردن نمی‌دهند.

مهاجری با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در مجموعه صنعت آب و برق کشور عنوان کرد: افزایش تولید برق از ۴۰۰ مگاوات در قبل از انقلاب به ۶۰ هزار مگاوات در شرایط کنونی همراه با ارتقای ۱۳ سد به ۲۰۰ سد نشان می‌دهد که در این بخش تحولات عمیقی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در کنار افزایش کمی این پروژه‌ها، شاهد کاهش نیروی انسانی در آب و برق کشور هستیم به گونه‌ای که پیش از انقلاب با وجود اشتغال ۶۵ هزار نفر در این حوزه‌ها این تعداد به ۳۵ هزار نفر کاسته شده است، البته این چابک‌سازی نیروی انسانی تأثیری بر فرآیند ارائه خدمات به مردم نداشته است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات