خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم گفت: حل مشکلات هم فقط کار دولت یا ملت و مجلس به تنهایی نیست همه باید دست به دست هم بدهند و ما هم به نوبه خود زندگی ساده و صرفه جویی داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۱۰۴۸۷
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵

برای حل مشکلات مردم همه باید دست به دست هم بدهند/ حوزه‌های علمیه باید تقویت شوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در جمع علما، مدرسین و فضلای همدان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اهمیت علم از نظر اسلام اظهار داشت: این مرکب‌های قلم‌های دانشمندان بر خون‌های شهیدان برتری پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه خون مایه حیات است اما مرکب ابزار کار و ساده است، گفت: این ابزار ساده بر آن مایه حیات برتری دارد چراکه اگر این نباشد خون پایمال می‌شود.

این مرجع تقلید عنوان کرد: اگر تاریخ نویسان و علمای شیعه حادثه عاشورا را نمی‌نوشتند فراموش می‌شد، اما آن مرکب‌های نوک قلم‌های دانشمندان آن را نگه داشت.

وی یاداور شد: دومین دلیل این است که چرا شهدا به میدان مبارزه می‌آیند؟ بنابراین انگیزه شهادت نیز آن علم عالم و ابزار نوشتن عالم می‌شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه شهید با جسم دشمن سر و کار دارد اما علم با روح و جان سر و کار دارد، گفت: شهید با زور و شمشیر اما عالم با استدلال و با علم و برهان به میدان می‌آید.

وی با بیان اینکه ما همگی باید خدا راشکر کنیم که توفیقی داد تا ما در این مسیر باشیم، ابراز داشت: خداوند توفیق را بی حساب و کتاب به کسی نمی دهد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: علمی ارزشمند است که منتشر و سبب هدایت شود که در این صورت از آنچه آفتاب بر آن می‌تابد بالاتر است، یعنی هدایت کردن یک نفر از منظومه شمسی بالاتر است.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم در این زمان نشر علم دهیم و علم خود را به عالم دیگر نبریم، گفت: تا آنجا که می توانیم، بنویسیم و خطابه باشیم چراکه زکات علم باید نشر آن است.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در هیچ زمانی اسباب فساد و انحراف به اندازه زمان ما نبوده و یکی از عامل‌های آن فضای مجازی است و امروز هر بچه‌ای با یک موبایل آن را تحویل می‌گیرد و به آن دسترسی دارد.

وی یادآور شد: هیچ زمانی اینقدر خطر برای مقدسات و ایمان و خانواده‌ها و استقلال کشورهای اسلامی نبوده و به همان اندازه که اسباب فساد زیادتر است باید اسباب هدایت نیز زیاد شود و ما نباید بگوییم آب از سر گذشته و فایده‌ای ندارد.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه باید از مکتب اهل بیت(ع) استفاده کنیم، گفت: امروز در خصوص فضای مجازی تقریبا اجماع پیدا می‌کند که این فضای مجازی فاسد از دسترس خارج شود و سالم جانشین آن شود.

وی با بیان اینکه یک نفر بیگانه آمده خانه ما و لانه کرده و باغ سبزی نشان داده و اخلاق ما را مورد هدف قرار داده است، بیان داشت: امروز جایی نیست که تردیدی به خود راه بدهیم و عده‌ای برای اینکه فضایی سالم بسازند کار می کنند و در این باره صحبت و پیشنهاد و مطالعه دارند و باید امیدوار بود.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم گفت: حل مشکلات هم فقط کار دولت یا ملت و مجلس به تنهایی نیست همه باید دست به دست هم بدهند و ما هم به نوبه خود زندگی ساده و صرفه جویی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اینکه میگوییم اجناس داخلی استفاده کنیم منظور جنس بی‌کیفیت نیست بلکه باید کمک کنیم مشکلات حل شود و کیفیت تولید داخل نیز بالا برود.

این مرجع تقلید ابراز داشت: حوزه‌های علمیه باید تقویت شوند و با همت خیران و مردم با ایمان روز به روز قوی تر و وسیع تر باشند.

وی عنوان کرد: حوزه خواهران از برکات انقلاب است باید همه اینها تقویت شوند و درس را خوب بخوانند، خوب بفهمند، خوب عمل کنند و خوب نشر دهند و باید این اصول چهارگانه زنده شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه شهر همدان و استان همدان از استان‌های عالم پرور است و باید این امر گسترش بیشتری پیدا کند، تصریح کرد: تعداد طلاب همدان نسبت به برخی از شهرها برتری دارد و امیدواریم که این امر همچنان ادامه یابد.

انتهای پیام/              

ارسال نظرات