خبرهای داغ:
استاندار همدان گفت: باید تیمی متشکل از تامین اجتماعی، نماینده و فرماندار شهرستان‌ها، خانه مطبوعات، جهاد کشاورزی، صنایع و... تشکیل شود تا در خصوص آمار اشتغال راستی‌آزمایی شود و در آمار اشتغال استان آب نباشد.
کد خبر: ۹۰۱۰۴۶۴
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴

آمار اشتغال راستی‌آزمایی شود تا در آن آب نباشدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد ناصر نیکبخت امروز در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان ضمن تقدیر از فعالیت و تلاش‌های اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته،  استان همدان در کسب و کار  از  رتبه ۲۴ به رتبه ۱۱ ارتقا یافته است.

وی با اشاره به تعامل، همدلی و همکاری ایجاد شده بین مسئولین استان و نمایندگان مردم همدان در مجلس عنوان کرد: هر پیشرفتی که در استان صورت گرفته بر اساس خرد و تلاش جمعی و نشان دهنده تلاش‌ها و اقدامات مسئولین است که جای تقدیر دارد.

استاندار همدان دو رویداد مهم همدان ۲۰۱۸ را فرصتی مناسب برای بهره‌وری از ظرفیت‌های استان دانست و اضافه کرد: اجلاس‌های پیش رو برای ما عایدی و کارنامه دارد و برای بهره‌وری بیشتر در این حوزه باید تمام مدیران تلاش کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره پویانمایی در اردیبهشت ماه در همدان افزود: این افتخاراتی است که نصیب همدان شده و باید در این جشنواره و اجلاس‌ها نشان دهیم که همدان بهترین میزبان برای برنامه‌ها و اجلاس‌های استانی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

نیکبخت با تاکید بر اینکه باید شئون فرهنگی، مذهبی و ... همدان در این اجلاس‌ها حفظ شود، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق گردشگری را در استان تقویت کنیم؛ همدان در فرهنگ، تاریخ و دسترسی‌ها بهترین مکان برای گردشگری است.

وی  تصریح کرد: جذب سرمایه گذار خارجی در رویدادهای همدان ۲۰۱۸ بسیار مهم و تاثیرگذار است که برای این امر باید از مشاوران اقتصادی و گردشگری بهره جست تا برنامه‌های مناسبی تدوین شود.

استاندار همدان از انتخاب بانک کشاورزی به عنوان  اسپانسر یکی از رویدادهای همدان ۲۰۱۸ خبر داد و بیان داشت: بر اساس مذاکرات انجام شده با مدیرعامل بانک کشاورزی، قرار است این بانک به عنوان اسپانسر وارد عمل شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» تصریح کرد: شعار سال باید جدی گرفته شود به طوری که از اولویت‌های کاری دستگاه‌ها و ادارات محسوب شود.

نیکبخت با تاکید بر استفاده ادارات و دستگاه‌ها از  تجهیزات و وسایل اداری تولید داخل افزود: دستگاه‌ها در خرید تجهیزات و ملزومات اداری تولید داخل را خریداری کنند به طوری که چای مصرفی نیز تولید داخل باشد که در این جهت لازم است  ذیحسابان اسناد سازمان‌های دولتی کالای  موجود در صورتحساب را در صورتی که کالای خارجی استفاده شده که تولید داخل آن هم وجود دارد، مورد قبول قرار ندهند و هر سند چای خارجی را پاس نکنند.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از پروازهای همدان ـ تهران نمی‌شود، یادآور شد: در صورت تکمیل نشدن ظرفیت مورد نظر بنا بر قولی که به مدیرعامل سازمان هواپیمایی داده‌ایم، پرواز لغو می‌شود، بنابراین لازم است مدیران و مسئولین  از هواپیما در سفر به تهران استفاده کنند چرا که این پرواز با تلاش و پیگیری فراوان ایجاد شده است.

استاندار همدان  با اشاره به تعهد استان در راستای ایجاد اشتغال عنوان کرد: بر اساس آمار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکنون برای ۲۰ هزار و ۷۱۶ شغل ایجاد شده اما تامین اجتماعی آمار دیگری ارائه می‌دهد، بنابراین لازم است آمار به صورت جد مورد بررسی و راستی آزمایی قرار گیرد تا زمانی که ما آمار ارائه می‌دهیم قابل دفاع باشد.

وی اضافه کرد: باید تیمی متشکل از  تامین اجتماعی، نماینده و فرماندار شهرستان‌ها، خانه مطبوعات، جهاد کشاورزی، صنایع و... تشکیل شود تا در خصوص آمار اشتغال راستی‌آزمایی شود و در آمار اشتغال استان آب نباشد.

نیکبخت با تاکید بر تغییر الگوی کشت از پر آب‌بر به کم آب‌بر خاطرنشان کرد: باید اقدامات لازم برای تغییر کشت و افزایش کشت‌های گلخانه‌ای با جدیت پیگیری شود چراکه امسال با کمبود آب مواجه هستیم به طوری که سال گذشته سد اکباتان سرازیر شده بود اما امروز ۱۴ میلیون مترمکعب آب داریم و باید صرفه جویی شود.

وی با تاکید بر افزایش صادرات استان یادآور شد: سالانه ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان همدان تولید می‌شود که برابر  4.5 درصد محصولات تولیدی  کل کشور است و  23 درصد از ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی استان نیز مربوط به این بخش است بنابراین باید به منظور ارزآوری و صادرات این کالاها صنایع فناوری را در استان توسعه داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات