نشست «تربیت فرزند از دیدگاه اسلام» با سخنرانی «طیبه خبازیان» مشاور و استاد مدرسه علمیه خواهران شهرستان بافق در جمع طلاب برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۰۳۹۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این نشست طیبه خبازیان با اشاره به نکات تربیتی در هفت ساله اول و دوم و سوم کودکان گفت: خداوند کودکان را با فطرت خدایی به دنیا می‌آورد مگر اینکه پدر و مادرش مسیحی و .. باشد بنابراین محبت به کودک خوب است، ولی به جای خود.
وی افزود: دومین مرحله تربیتی کنجکاوی است که نباید به گونه‌ای کنجگاوی فرزندان سرکوب نشود که زمینه دروغ گویی را در آن‌ها تقویت کند؛ و سومین مرحله میل و رغبت است که بهترین زمان برای یادگیری و علم در کودکان زمانی است که او تشنه یادگیری است و درست همان موقع است که میتوان مسائل مهمی از جمله نماز را به او آموزش داد البته در این مورد فرزند به الگو و شنیدن داستان‌هایی جهت الگوبرداری نیاز دارد.
این مشاور حوزه خواهران اظهارکرد: حکم تکلیف در مورد فرزندان این است که احادیث اسلامی را به فرزندان خود بیاموزید قبل از اینکه مخالفان بر شما سبقت بگیرند؛ یادش بدهیم نظافت جزئی از ایمان است، تمیزی را یادش بدهیم البته با ذکر حدیث.
خبازیان در ادامه نکاتی در رابطه با آموزش‌های لازم در زمینه اعتقادی، اجتماعی و تربیت صحیح جنسی با توجه به بلوغ زودرس در کودکان ارائه داد.
ارسال نظرات