کشوری که در تامین غذا مستقل باشد قدرت و پیشرفت دارد

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به اینکه بحث امنیت و استقلال غذایی در سطح دنیا بر کسی پوشیده نیست، افزود: کشوری که در بخش غذا مستقل است می‌تواند پیشرفت خوبی داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۱۰۳۳۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمدعلی بهمنیار در افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی و بیست‌و پنجمین کنگره ملی صنایع و علوم غذایی ایران که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد، اظهار کرد: این همایش باید بتواند در توسعه علم کشاورزی موفق باشد چون بخش مربوط به صنایع غذایی یکی از اجزای مهم کشاورزی است و ما به دنبال تولید و عملکرد هستیم.

وی بیان کرد: ما باید در پایان به جایگاه مهمی برسیم و توفیقات مهمی از لحاظ بکارگیری دانش و توسعه داشته باشیم. 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به اینکه بحث امنیت و استقلال غذایی در سطح دنیا  بر کسی پوشیده نیست، افزود: کشوری که در بخش غذا مستقل است می‌تواند پیشرفت خوبی داشته باشد.

این مسؤول یادآور شد: با توجه به اینکه کشور ما پس از پیروزی انقلاب به‌دنبال استقلال بیشتر بوده و در این بخش توفیقات خوبی حاصل شد و قدم‌هایی برداشته شد که از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بهمنیار تصریح کرد: از کشاورزان تولیدکننده و مصرف‌کننده طی پرسش و پاسخ به این نتیجه می‌رسیم و دست‌رنج کشاورزان به‌راحتی با واسطه‌گری در اختیار سایر استان‌ها قرار گرفته یا استفاده درستی نمی‌شود و باید در این بخش تلاش‌های بیشتری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: دست‌کم دستاورد این همایش باید تلنگری در توسعه و امنیت اقتصادی و سیاسی بخش کشاورزی کشور باشد و در بخش سلامت جامعه باید موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اعلام اینکه تغذیه و صنایع غذایی  بحث بسیار مهمی در ارتقا سلامت جامعه است، اضافه کرد: این بخش از علم می‌تواند در بخش‌های مختلف و ایجاد محیط سالم و پر نشاط مفید باشد، ولی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

این مسؤول بیان کرد: امیدواریم کسانی که در این حوزه قرار دارند بیشتر و بهتر توجه کنند و دولت هم با کاهش واردات و حمایت از کالای داخلی می‌تواند نقش موثری در ارتقای این بخش داشته باشد که ماحصل آن بتواند در کشور و استان مازندران موثر باشد.

بهمنیار در پایان گفت: انتظارات ما به‌عنوان مصرف‌کننده این است که این همایش بتواند به اهداف خود برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار