خبرهای داغ:
بیانیه 5 هزار زن فعال فرهنگی اجتماعی در هجمه اخیر به پلیس امنیت اخلاقی
زنان فعال فرهنگی و اجتماعی در بیانیه ای با اعلام حمایت از نیروی انتظامی انتشار این فیلم را فرصت برای برخی از افراد و گروه های معلوم الحال با افکار سکولار و فمینیستی دانستند.
کد خبر: ۹۰۱۰۱۸۵
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،  5 هزار زن فعال فرهننگی و اجتماعی با صدور بیانیه ای ضمن قدردانی از زحمات پرسنل محترم نیروی انتظامی و حمایت قاطع از پلیس امنیت اخلاقی، کلیه کسانی را که قصد و برنامه اصلاح جامعه و ترویج خوبی ها دارند را تحت هر شرایطی و به تأسی از سیره اهل بیت و هوشمندی، ذکاوت و سعه صدر ، توصیه کرده و ابراز امیدواری کردند دستگاه های مسئول ابعاد پنهان این ماجرا را بررسی کرده و گزارش کاملی را جهت تنویر افکار عمومی منتشر نمایند تا باب هر گونه ذهنیت منفی به نیروهای خدوم انتظامی را ببندند.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

 به دنبال انتشار فیلم برخورد گشت امنیت اخلاقی با دختری بدحجاب در یکی از پارک های تهران بار دیگر فضای مجازی ملتهب و محلی برای اشاعه افکار و نظراتی شد که آب در آسیاب برخی افراد فعال در عرصه ترویج بی حجابی در خارج کشور می ریزند. فیلمی که خبرهایی از جعلی و ساختگی بودن آن نیز به گوش می رسد!

 انتشار این فیلم که در روزهای گذشته واکنش های مختلفی را در برداشته است فضا را چنان برای فرصت طلبی برخی از افراد و گروه های معلوم الحال با افکار سکولار و فمینیستی باز کرده که بار دیگر با علم دفاع از حقوق شهروندی و حقوق زنان، اصلیت قانون "حجاب" را زیر سؤال برده و در این راستا از توهین و افترا به نیروی خدوم انتظامی نیز خودداری نکرده اند.

ناراحت کننده ترین بخش این ماجرا سریع الورود بودن برخی از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی و وزیر محترم کشور به این موضوع بدون فرصت دادن برای تحقیق در چگونگی رخ دادن این اتفاق و اثبات تمامی ماجرا در خشونت نیروی انتظامی، علیه شهروندی تهرانی است.

 مسیری که برخی از نمایندگان زن و برخی از فعالان دفاع از حقوق زنان در پیش گرفته اند، مصداق« دست پیش گرفته تا پس نیفتند» است! این افراد نام آشنای حوزه زنان در حالی در مقام مدافعان و مطالبه گران حقوق زنان، سخن سُرایی می کنند که خود باید پاسخ گوی بی تفاوتی ها و بی مسئولیتی های شان در قبال وعده هایی که به زنان داده و عملی نکرده اند باشند و چه بسا هر کدام به نوعی در رفع مشکلات و اولویت های بحق حوزه زنان حتی گامی هم  برنداشته اند.

آنچه که با نگاه به این فیلم که بهتر از آن را «نمایش ضعیف یک سناریو علیه نیروی انتظامی» دانست،؛ می توان فهمید اصرار بیش از اندازه دختر جوان به پرخاشگري، مظلوم نمايي و جو‌سازي كاذب است که قطعا در مرحله نخست حقوق انسانی و شهروندی پلیس زن را خدشه دار کرده و او را از نظر روانی مورد اهانت قرار داده است در ابتدا لازم است داعیه داران حقوق شهروندی فکری به حال بدحجابان بد زبان و قانون شکنان قلدر داشته باشند.

آنچه که از دایره انصاف به دور است پایمال کردن تمام و کمال زحمات یک فرد یا پرسنل یک نهاد و سازمان به صرف دیدن یک خطاست به طوری که چشم را بر تمام خوبی ها ببندیم و زبان تیز را علیه آنها حتی بدون در نظر گرفتن مصلحت نظام و جامعه در دهان بچرخانیم! این حرکت نه منطقی و نه منصفانه است بلکه مغرضانه و دارای پیامدهای بزرگ سیاسی و اجتماعی است که بهتر است از آن غافل نشویم.

نکته مهم دیگری که در موضوع دفاع از" حقوق زنان" ؛ فعالان این عرصه باید در نظر داشته باشند این است که « دفاع بد از زنان خود بدترین نوع خشونت علیه آنها است» چه اینکه شاهد برخی تلاش ها در اشاعه فرهنگ بی حجابی و حجاب اختیاری از سوی افرادی معلوم الحال چون مسیح علی نژاد و بازی خوردگان در دنیای افکار پوسیده فمینیسم هستیم.

به هر حال با توجه به اینکه بانوی پرسنل نیروی انتظامی نیز در این اتفاق هم صدمه روحی و شخصیتی دیده و هم صدمه جسمی شرط انصاف این است که از حقوق او نیز دفاع کرده و از زحمات نیروی خدوم انتظامی در حفظ امنیت روانی جامعه قدردانی کنیم و قضاوت ها را به زمانی بعد از بررسی کامل این اتفاق موکول نماییم.

چه بسا هستند افرادی که بخواهد از آب گل آلود ایجاد شده علیه نیروی انتظامی و قانون عفاف وحجاب که ضامن سلامت روانی و حضور عفت مدارانه افراد در جامعه است ماهی مقصود خویش را صید کنند.

ما جمعی از زنان فعال در عرصه  فرهنگی و اجتماعی ضمن قدردانی از زحمات پرسنل محترم نیروی انتظامی و حمایت قاطع از پلیس امنیت اخلاقی، کلیه کسانی که قصد و برنامه اصلاح جامعه و ترویج خوبی ها دارند را تحت هر شرایطی و به تأسی از سیره اهل بیت و هوشمندی، ذکاوت و سعه صدر ، توصیه می کنیم و امیدواریم دستگاه های مسئول ابعاد پنهان این ماجرا را بررسی کرده و گزارش کاملی را جهت تنویر افکار عمومی منتشر نمایند تا باب هر گونه ذهنیت منفی به نیروهای خدوم انتظامی را ببندند.

پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس

ارسال نظرات