خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی :

حمایت از کالای ایرانی، ایجاد اشتغال پایدار در جامعه است

جعفری گفت: امروز بیکاری یکی از دغدغه های اقتصادی کشور است که بسیاری از خانواده ها با این مشکل مواجه هستند و علت آن استفاده مردم از کالاهایی با برندهای خارجی می باشد که خود این امر مانع حمایت از تولیدات داخلی می شود
کد خبر: ۹۰۱۰۱۷۹
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

سعید جعفری کارشناس سیاسی سپاه امام حسن مجتبی(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص راهبرد سال ۹۷ بیان کرد: با نگاهی به سال های گذشته، می توان به این نتیجه رسید که مسایل اقتصادی و به ویژه تولید و اشتغال، از مهمترین دغدغه های کشور بوده است.
وی گفت: با توجه به راهبرد سال های گذشته که همه مربوط به اقتصاد مقاومتی بود، راهبرد امسال نیز از این موضوع مستثنی نبوده و حمایت از کالای ایرانی موضوعی است که به سطوح مختلف در جامعه بازمی گردد.
این کارشناس سیاسی اظهار کرد: بخشی از این موضوع مربوط به آحاد مردم است که نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در خرید کالای ایرانی دارند. امروز بیکاری یکی از دغدغه های اقتصادی کشور است که بسیاری از خانواده ها با این مشکل مواجه هستند و علت آن استفاده مردم از کالاهایی با برندهای خارجی می باشد که خود این امر مانع حمایت از تولیدات داخلی می شود.
جعفری عنوان کرد: زمانی که کالای ایرانی در سبد خرید ما قرار می گیرد، به چرخه تولید کشور کمک کرده ایم و با این کار توانسته ایم از اشتغال جوانان و فرزندان این خاک و بوم حمایت کنیم. اما استفاده از کالاخایی با برندهای خارجی در واقع حمایت از اشتغال کشورهای دبگر است که این موضوع بر مشکلات اجتماعی ما می افزاید.
وی در ادامه افزود: سطح بعدی، مسوولان هستند که در بحث حمایت از کالای ایرانی نقش مهمی دارند. گاهی محصولاتی که ضرورتی در استفاده از آنها وجود ندارد وارد کشور می شود که این امر ضربه زدن به تولید داخلی و به کالای ایرانی می باشد. مطالبه ای که مردم و علی الخصوص جبهه انقلاب از مسوولان دارند جلوگیری کند از وارداتی است که ضرورتی برای ورود آنها وجود ندارد و مشابه آن در داخل کشور تولید می شود.
جعفری در پاسخ به این سوال که آیا تفکرات موجود در بخش تولید و صنعت و بخش های دولتی ما موازی با تفکرات بخش نظامی کشور هست یا نه بیان کرد: در بحث تجهیزات دفاعی عملکرد موفق داشته ایم که این تجهیزات توانسته موفقیت آفرین باشد و در سطح دنیا ما می بینیم که در توانمندی های دفاعی امروز نه تنها ایران مستقل است بلکه جزو کشورهای برتر بوده و این امر نتیجه تفکرات جهادی و انقلابی می باشد که همراه با رهنمودها و راهبردهای رهبر فرزانه انقلاب موفق بوده است.
وی افزود: در مسائل امنیتی هم دشمن برنامه ریزی های مختلفی داشته و با توجه به مثلث غرب و صهیونیست و کشورهای مرتجع عرب می توان دریافت که برنامه های مختلفی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی داشته اند اما کسانی که تفکرات انقلابی و جهادی داشتند و گوش به فرمان رهبری بودند راهبردهای رهبر را عملیاتی کرده و دشمن رو در نطفه خفه کردند.
کارشناس سیاسی تصریح کرد: اما در بحث تولید کالاهایی که دولت در آن دخیل است این نگاه باید در درون دولت ایجاد و تقویت شود و این نگاه قطعا نگاهی است که کشور را بالنده و متعالی میکند و اگر بتوانیم این نگاه را در همه ابعاد جایگزین نگاه غربی و مسموم کنیم قطعا موفقیت های بزرگی را کسب خواهیم کرد.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها