مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

بهره‌مندی حدود ۲۵ هزار خانوار نیازمند زنجانی از خدمات کمیته امداد

۲۴ هزار و ۶۴۷ خانوار نیازمند زنجانی از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۹۰۱۰۱۶۵
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۲۴ هزار و ۶۴۷ خانوار نیازمند زنجانی از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار نماینده شهرستانهای زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گزارشی از عملکرد این نهاد در بخش‌های مختلف در سال گذشته ارائه کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این دیدار با اشاره به اینکه ۲۴ هزار و ۶۴۷ خانوار نیازمند زنجانی از خدمات مستمر و غیرمستمر این نهاد بهره‌مند هستند، گفت: راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان تحت حمایت با محوریت اشتغال بوده که با همین رویکرد دو هزار و ۶۸۳ فرصت شغلی جدید برای جامعه هدف این نهاد در سال گذشته ایجادشده است.

وی بابیان اینکه بیش از ۳۷ میلیارد تومان در حوزه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال گذشته سرمایه‌گذاری شده است، افزود: با کارآفرینی برای گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد دو هزار و ۳۰۰ مددجوی زنجانی خودکفا شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج‌شده‌اند که جشن خودکفایی و توانمندی آن‌ها در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل به وجود آمدن فقر و آثار و تبعات اجتماعی ناشی از آن، بیکاری است، ادامه داد: از رویکردهای مهم کمیته امداد استان زنجان در حوزه فقرزدایی در سال جاری، توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زایی برای جامعه هدف این نهاد با تکیه‌بر دانش‌بنیانی و تولید محوری به‌منظور زمینه‌سازی برای خوداتکایی و استقلال اقتصادی آن‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به خدمات این نهاد در حوزه فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: بیش از چهار هزار و ۲۰۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال گذشته به اماکن زیارتی کربلای معلی و عتبات عالیات، مشهد مقدس، قم و جمکران اعزام‌شده‌اند.

وی از دستاوردهای دیگر کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته به تحقق ۱۲۷ درصدی برنامه هدف‌گذاری شده این استان در حوزه مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و افزود: با کمک بیش از ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی خیران زنجانی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان مشارکت مردم این استان در برنامه‌های اجرایی این نهاد در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۴۴ درصد افزایش داشته است.

صفری به توسعه فعالیت‌های خیرخواهانه کمیته امداد استان زنجان در سال جاری به‌عنوان یکی از راهبردهای اصلی این نهاد اشاره کرد و گفت: رویکرد کمیته امداد استان زنجان گفتمان سازی فقرزدایی در جامعه و همگانی کردن کمک به همنوع از طریق ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری با تکیه‌بر ارزش‌های اسلامی و تأکیدات دینی در این بخش است.

وی از ارائه ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خدمات قرض‌الحسنه از طریق صندوق امداد ولایت در سال گذشته به جامعه هدف این نهاد نیز خبر داد و افزود: رویکرد کمیته امداد استان زنجان در این بخش نیز، استفاده از ظرفیت خیران به‌صورت سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت به‌منظور نهادینه کردن فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه و بهره‌گیری از این سنت حسنه اسلامی در فرآیند فقرزدایی است.

فریدون احمدی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به کارکردهای مثبت کمیته امداد در حوزه فقرزدایی در استان زنجان، گفت: رویکرد تعاملی، مدیریت انقلابی، جهادی و ارزشی حاکم بر مجموعه کمیته امداد موجب شده است خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی در حوزه فقرزدایی اثرگذار شود.

وی روش‌های کمیته امداد در حوزه مددکاری اجتماعی به‌ویژه شناسایی نیازمندان واقعی و حمایت از آن‌ها را مناسب و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه را از فعالیت‌های ارزشمند این نهاد دانست و افزود: اجرای شیوه‌های مناسب در شناسایی نیازمندان واقعی و ارائه خدمات قرض‌الحسنه به نیازمندان موجب حفظ و ارتقاء عزت‌نفس و کرامت انسانی آن‌ها در جامعه می‌شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار