خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در جمع کارکنان ارتش، گفت: مصرف کالای خارجی موجب آثار سو در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می شود.
کد خبر: ۹۰۱۰۰۸۴
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت اسلام رحیم علی طالعی گفت: امروز بیکاری به یکی از آسیب های جدی جامعه تبدیل شده و بسیاری از مشکلات جامعه به صورت مستقیم و غیرمستقیم ریشه در بیکاری جوانان دارد و باید برای حل این مشکلِ اساسی به دنبال چاره اندیشی بود.

 وی دغدغه رهبر فرزانه انقلاب را بسیار ارزشمند عنوان و بیان کرد: تولید کالای با ارزش و با کیفیت ایرانی و خرید و حمایت از این کالا وظیفه همگانی است.

حجت الاسلام طالعی با اشاره به اینکه این موضوع نیاز به فرهنگ سازی بیشتر در جامعه دارد، افزود: جوانب مختلف خرید کالای ایرانی بایستی برای مردم تشریح شود تا مردم  با درایت و رغبت نسبت به حمایت از کالای ایرانی اقدام کنند.

وی نقش مساجد را در این زمینه بسیار پررنگ برشمرد و تاکید کرد: مساجد به عنوان یکی از پایگاه های مهم اجتماع مردم باید در این زمینه ورود پیدا کرده و برنامه های خود را همسو و هم جهت با این موضوع قرار دهند.

 حجت الاسلام طالعی با اعتقاد به این مهم که تحقق شعار ملی امسال از مسیر شعارگرایی امکان پذیر نیست، گفت: همه باید برای حمایت از کالای ایرانی تلاش کنند، البته مسئولیت نهادها در حمایت از تولید ملی به مراتب بیشتر از مردم است.

وی خاطرنشان کرد: شاید برخی کالاهای ایرانی از کیفیت لازم برخوردار نباشند ولی در هر صورت خریداری این کالاها از سوی مردم می تواند به انگیزه ای برای تولیدکنندگان تبدیل شود تا وارد فضای رقابتی با کالاهای خارجی شوند.

حجت الاسلام طالعی با تاکید بر اینکه خریداری کالاهای خارجی که مشابه ایرانی دارند به معنای بیکاری تعداد بیشتری از جوانان کشورمان به ویژه قشر تحصیل کرده است، از عموم مردم شریف تقاضا کرد که در راستای ارتقای غرور و خودباوری ملی و به تصویر کشیدن اتحاد و انسجام ملی، به کالاهایی که مشابه ایرانی دارند «نه» بگویند تا ثروت ها و سرمایه های این سرزمین صرف آبادانی و اعتلا همین آب و خاک شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه مقوله تولید ملی را از مهم ترین و کلیدی ترین مولفه بهبود وضعیت کشور  عنوان کرد و گفت: با به گردش در آمدن چرخ های تولید بحران اقتصادی به وضع مطلوب می رسد و فرصت های شغلی زیادی برای بیکاران جامعه ایجاد می شود.

 

 

ارسال نظرات