رئیس کانون مداحان چهارمحال و بختیاری؛

هیئات مذهبی ومداحان افسران جنگ نرم هستند

حمیدرضاتوسلی،رئیس کانون مداحان استان، گفت:هیئات های مذهبی و مداحان افسران جنگ نرم در مقابل هجمه های دشمنان هستند.
کد خبر: ۹۰۱۰۰۰۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛جلسه مشترک شورای هیئت های مذهبی، کانون و بسیج مداحان و هیأت رزمندگان اسلام استان،در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی  استان ودیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزارشد.

دراین جلسه مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان با تبریک اعیادشعبانیه گفت: جامعه مداحان و هیئات مذهبی در راستای ترویج فرهنگ ناب محمدی صلوات الله علیه وآله وسلم و مقابله با هجمه نرم دشمنان لحظه‌ای کوتاهی نخواهند کرد.

وی ادامه داد: بیش از 1350هیأت مذهبی و یکهراز مداح و شاعر آیینی برادر و خواهر در سطح استان در امر ترویج اسلام ناب و مقابله با جنگ نرم فعالیت دارند.

توسلی به برنامه ها و اجتماعات بزرگ درسطح استان اشاره کرد و افزود: چند سالی است با همکاری صمیمانه رسانه ملی در استان ومسئولین اجتماعات بزرگی در سراسراستان تشکیل  می شود که از جمله آنها اجتماعات روز های تاسوعا و عاشورا، شام غریبان ، اربعین  و... است.  

جانشین قشر بسیج مداحان به برگزاری کلاس های آموزشی اشاره کرد و گفت: ضمن اعزام جمعی از مداحان و اعضاء شورای هیئات مذهبی استان به اردوهای زیارتی آموزشی قم و مشهد کلاس های آموزشی به همت بسیج و کانون مداحان استان از دوسال گذشته برای مداحان برادر ،خواهر بزرگسال  و نیز نوگلان حسینی با دعوت از اساتید مجرب برگزار می شود.

نماینده بنیاد دعبل استان، به بیمه مداحان و شاعران آیینی اشاره کرد و ادامه داد: بنیاد دعبل خزاعی به عنوان اولین و تنها موسسه رسمی ارائه خدمات بیمه ای و تأمین اجتماعی به ذاکران و ستایشگران اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام در سطح کشور است.

وی افزود: بیمه تکمیلی درمان مداحان و ستایشگران اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام همواره یکی از اولویت های مسئولین بنیاد دعبل در کشور بوده است و پیشنهاد جدید بیمه تکمیلی درمان از نظر میزان تعهدات و حق بیمه،بسیار مناسب ارزیابی  شده و نسبت به نرخ اعلام شده سایر شرکت های بیمه ای تقریباً نیم بهاست.

توسلی گفت:با اطلاع رسانی انجام شده در سطح کشور و استان ،جمع کثیری از مداحان و شاعران آیینی برادر  اعم از بیمه شدگان بنیاد دعبل و غیر آن ثبت نام کردند.

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی استان به ثبت نام مداحان درسامانه طوبی اشاره کرد و افزود: به لطف خدا، اکثر مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و شاعران آیینی برادر و خواهر در سامانه طوبی ثبت نام کردند و درسطح کشور چهارمحال وبختیاری در این زمینه از استانها موفق بوده است. جانشین بسیج قشر مداحان استان ازعزیزانی که تاکنون موفق ثبت نام در سامانه طوبی نشدند در خواست کرد: با اسکن صفحه اول شناسنامه،کارت ملی، آخرین مدرک مقطع تحصیلی،عکس و مدارک مربوط به دوره های آموزشی گذارنده شده به سامانه طوبی با آدرس: tooba.tdm-ido.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام دراین سامانه اقدام نمایند.

وی به صدور کارت شناسایی مداحان اشاره کرد گفت:پس از ثبت نام و تأیید کانون مداحان و شاعران آیینی،بصورت متمرکز وهماهنگ باسراسرکشوربرای مداحان و شاعران آیینی واجدشرایط ، کارت شناسایی صادر خواهد شد.

توسلی دادمه داد: بسیاری از برادران و خواهران شاعر و مداح کارت شناسایی خود را تحویل گرفته اند.

وی ادامه داد:برادران و خواهران برای اطلاعات بیشتر می توانند به دفاترکانون مداحان وشاعران آیینی و یا کارشناسان تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

شایان ذکراست مداحان در دیداربا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، تعدادی از اعضای شورای هیئات مذهبی ، کانون مداحان و هیأت رزمندگان اسلام دیدگاه و دغدغه های خود را بیان کردند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجیدو خیر مقدم گویی حجت الاسلام میراحمدی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان و نیز بهره مندی از رهنمود های حجت الاسلام والمسلمین نکونام از دیگر برنامه ای این مراسم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار