سردار فضلی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد زائران راهیان نور از 400 هزار نفر در سال 84 به حدود 7 میلیون نفر رسیده است. همچنین افراد بسیاری در این رابطه به روایتگری و خادمی زائران راهیان نور می‌پردازند.
کد خبر: ۹۰۰۹۹۷۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ پاسدار «علی فضلی» فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) و جانشین سابق رئیس ستاد مرکزی راهیان نور در مراسم تجلیل خود با تبریک اعیاد شعبانیه و با تشکر از سردار کارگر برای برگزاری این جلسه اظهار داشت: من راضی به برگزاری این جلسه نبودم و از سردار کارگر خواستم که بنده را معاف کنند.

وی در ادامه به خاطرات هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در عملیات والفجر هشت در لشکر سیدالشهدا علیه السلام، به نیت چهارده معصوم، ۱۴ فرمانده را انتخاب و به رزمندگان معرفی کردیم تا در صورت شهادت و مجروحیت فرمانده، نفر بعدی فرمانده و تکلیف لشکر مشخص شود؛ اما همه آن‌ها تا پایان عملیات یا شهید و یا مجروح شدند.

سردار فضلی اضافه کرد: آنگاه که خودم بهبودی حاصل پیدا کردم و به لشکر برگشتم، نفر هفدهم فرمانده بود. رزمندگان برای معامله با خدا به جبهه‌ها آمده بودند و خیلی مهم نبود که چه کسی فرمانده است. آنان به مدت 70 روز در عملیات والفجر هشت فداکاری کردند.

سردار فضلی همچنین گفت: در یک دهه گذشته توفیق داشتم تا خادم شهدا در راهیان نور (حج بصیرتی) و در سرزمینی که قدمگاه شهدا بوده است، باشم. تلاش داشتیم تا بسترسازی لازم برای حضور مردم در سرزمین‌های نور انجام بدهیم؛ البته از گذشته و پس از دفاع مقدس سروران بسیاری در این رابطه تلاش کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اندیشی کردیم که آیا انتظارات فرمانده معظم کل قوا محقق شده است یا با آن انتظار فاصله داریم. در نگاه مقام معظم رهبری، دو موضوع برجسته است؛ اول کار برای شهدا و دیگری راهیان نور، پس با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد زائران راهیان نور از 400 هزار نفر در سال 84 را به حدود 7 میلیون نفر تاکنون رساندیم که در این رابطه نیروهای مسلح و دستگاه‌های مختلف دولتی و گروه‌های مردم‌نهاد نقش آفرین بوده‌اند. همچنین افراد بسیاری در این رابطه به روایتگری و خادمی زائران راهیان نور می‌پردازند.

سردار فضلی بیان کرد: در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت با صعود مردم به ارتفاعات بازی دراز، سال جدید راهیان نور آغاز خواهد شد. سال گذشته مراسم صعود به ارتفاعات بازی دراز با حضور سرلشکر صفوی برگزار شد. در سال گذشته حدود 30 هزار نفر در مراسم افتتاحیه راهیان نور حضور پیدا کردند که پیش بینی می‌شود این رقم در سال جاری به بیش از 30 هزار نفر افزایش یابد.

جانشین سابق ستاد مرکزی راهیان نور کشور عنوان داشت: ستاد مرکزی راهیان نور کشور در سال‌های گذشته با بسیج همه ظرفیت‌های مادی و انسانی و با بهره‌گیری از دستگاه‌ها و نهادها، همه در تدوام حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور نقش دارند و شریک هستند.

وی گفت: هر ساله تعداد بسیاری دانش آموز، دانشجو، طلاب، معلم، استاد و از تمامی اقشار مختلف در راهیان نور شرکت می‌کنند. همچنین هر ساله تعداد بسیاری از کشورهای مختلف به خصوص جبهه مقاومت با سفر به کشورمان از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید می‌کنند.

سردار فضلی بیان کرد: بیش از 47 هزار خادم راهیان نور را در طول سال راهبری می‌کنند. بیش از 25 هزار راوی نیز، دفاع مقدس را روایت می‌کنند. بیش از 26 هزار مبلغ هم در عملیات راهیان نور نقش دارند. 76 هزار نفر هم مدیریت کاروان‌های راهیان نور بر عهده دارند. همچنین افراد بسیار دیگری در مدیریت نمایش‌های رزمی، یادمان‌های دفاع مقدس و زائرسراها نقش دارند.

ارسال نظرات