خبرهای داغ:
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

توکل، نیکوکاری و پاکدامنی در تربیت کودکان بسیار موثر است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: نقش توکل و نیکوکاری و پاکدامنی را در رشد روحی و معنوی کودک بسیار موثر است.
کد خبر: ۹۰۰۹۹۱۶
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، در مراسم همایش اولیا و نوآموزان با محوریت تحول در آموزش و‌پرورش دکتر رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن هفته بزرگداشت معلم بیان کرد: قزوین به تنهایی عصاره ایران است و شهر شهادت و ایثارگران راستین که به ما آبرو دادند قزوین شهر هنرمندان شهیر و شهدای بزرگ و بزرگ مردان فرهنگ و ادب ایران است.
وی ضمن اشاره به تربیت فرزندان گفت: در امر تربیت باید بدانیم که با کودکانمان چگونه تعامل کنیم و از نظر دینی باید بدانیم بر اساس تعالیم قرآنی کودکان در چه جایگاهی قرار دارند؟
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ابتدا باید بدانیم که خداوند همیشه حافظ کودکان است و در واقع وکیل و نگهدارنده کودکان است.
حکیم زاده با اشاره به داستان های پیامبران در قرآن، مقام و جایگاه زن و مادر را به عنوان پرورش دهنده کودک و همچنین نقش توکل و نیکوکاری و پاکدامنی را در رشد روحی و معنوی کودک بسیار موثر دانست.
وی عنوان کرد: بخش دوم نگاه علمی به تعلیم و تربیت است. چالشی که همه پدران و مادران با آن روبرو هستند را باید با همفکری یکدیگر حل کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: بازی کردن یکی از خصیصه های کودکی و یکی از راه های یادگیری در کودکان است.
حکیم زاده خاطرنشان کرد: اگر انتظارات ما از کودکان زیاد باشد موجب شکسته شدن روح کودکان می شود. یکی از انتظارات این است که می خواهند کودک در دوره پیش دبستانی خواندن و نوشتن را بیاموزد اما این انتظار اشتباهی است که تبدیل به معظل بزرگی شده است.
وی گفت: هر چیزی زمانی دارد و تمام یادگیری نوشتن و خواندن برای کودک نیز باید در زمان خودش اتفاق بیفتد به شرطی که در محیطی سالم و خالی از انتظارات باشد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: یکی دیگر از اشکالات آموزشی ما گرفتن نمرات بالای امتحانی است در حالیکه باید این کودکان نحوه زندگی و مقابله با مشکلات را بیاموزند.
حکیم زاده یاآور شد: نباید کودکان را با یکدیگر مقایسه کنیم و آنها را در فضای اجبار، به امر یادگیری وادار کنیم چرا که هر کودک توانایی خاصی دارد.
وی ادامه داد: اتفاق بدتر این است که به کودکان می آموزیم تا برنده شده و اجازه برنده شدن را به دیگری ندهند و این امر موجب می شود تا خودخواهی در کودک شکل بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: تمام انتظارات ما از کودک موجب می شود اعتماد به نفس کودکان را از آنها بگیریم‌ در حالیکه فرزندانمان هر چه بزرگتر می شوند باید حق انتخاب بیشتری داشته باشند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در دوره پیش دبستانی اجازه دهیم کودکان با خلاقیت خودشان رشد کنند و از آنها نخواهیم مانند بزرگترها فکر کنند چرا که اگر دوره خلاقیت پیش دبستانی را از دست بدهند در بزرگسالی با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.
حکیم زاده در پایان مطرح کرد: مسوولیت اصلی ما به عنوان پدر و مادر این است که نماینده خوبی برای خدا باشیم و کودکان رفتارهایی همچون رأفت، محبت، بخشش و بزرگ منشی را از رفتار ما بیاموزند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها