خبرهای داغ:
استاد برجسته شعر آیینی گفت: متاسفانه با وجود رویش‌های غیر قابل انکار شعر آیینی و دینی، همچنان خداوند و قرآن کریم در اشعار مظلوم واقع شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۰۹۹۰۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷
خداوند و قرآن همچنان در اشعار مظلوم واقع شده‌اند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدعلی مجاهدی امشب در همایش بین المللی بینات که در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه هزاره نخست پیش از میلاد حضرت مسیح را دوره باستان می‌نامیم، اظهار کرد: زمانی‌که از ایران باستان سخن می‌گوییم و در آن تحقیق می‌کنیم در می‌یابیم که زرتشت آغازگر سرود‌های آیینی است.

وی با بیان اینکه بیشتر سرود‌های کتاب اوستا دارای ریشه‌های توحیدی هستند، مطرح کرد: اساتید برجسته‌ای که در ۱۰۰ سال نخست هجری شمسی می‌زیستند و امروزه آثار اندکی از آن‌ها در دست است ریشه توحیدی دارند.

مسؤول انجمن ادبی استان قم با اشاره به اینکه حکیم ثنایی غزنوی شیعه بود، عنوان کرد: متاسفانه عده‌ای این شاعر برجسته را از ادبای اهل تسنن می‌دانستند، ولی همان‌طور که در آثار ایشان مشخص است جزو شاعران ارزشمند شیعه هستند.

وی با بیان اینکه تمام دیوان‌های اشعار با نام خداوند آغاز شده‌اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه همچنان علی رغم رویش‌های غیر قابل انکار شعر آیینی و دینی، خداوند و قرآن کریم در اشعار مظلوم واقع شده‌اند.

مجاهدی با اشاره به اینکه قرآن کریم تنها مصحف آسمانی بدون امکان تغییر است، تصریح کرد: اگر در آثار مولانا نیز دقت و کاوش داشته باشیم در می‌یابیم که خود آیات قرآنی در اشعار این شاعر برجسته آمده است.

وی با بیان اینکه در برخی از اشعار نیز مفهوم و تفسیر آیات آمده است، یادآور شد: امیدوارم به برکت قرآن کریم سهم مردم از برکات قرآن به صورت روز افزون بیشتر شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها