خبرهای داغ:
در سال جاری محقق می شود:

بهره برداری از ۳۰ طرح بزرگ اقتصادی و خدماتی در قزوین

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: در سال جاری حداقل۳۰ طرح بزرگ اقتصادی و خدماتی با بیش از۳ هزار نفر اشتغال در استان به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۹۰۰۹۸۸۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه شورای اشتغال استان که صبح امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد:برای مشخص شدن سهم اشتغال دستگاه های اجرایی استان در سال جاری باید برنامه و هدفگذاری داشته باشیم.
وی افزود: سهم اشتغال برای هر دستگاهی باید مشخص و کمی باشد تا بتوان ارزیابی های لازم را انجام داد.
معاون اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه هدفگذاری اشتغال استان در سال جاری براساس ۲۰ هزار شغل است، اضافه کرد: سامانه بومی ثبت اشتغال ایجاد شده اولویت دارد و امیدواریم شاهد اشتغالی بیش از میزان هدفگذاری شده در استان باشیم.
حبیبی با تأکید براینکه بانک ها باید به کارهای خود در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی سرعت ببخشند، ادامه داد:نوع فعالیت های ارجاع داده شده به بانک ها ممکن متنوع باشد اما علی رغم این موضوع الان پرداختی بانکها قابل دفاع نیست بنابراین به شعب بانک های استان باید مأموریت های ویژه داده شود و شعب شهرستانی بیش از پیش فعال شوند.
وی عنوان کرد:دستگاه های متولی ایجاد اشتغال در استان باید با بانکها به تفاهم رسیده و اشکالات جزیی در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را برطرف کنند.
معاون اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه در حوزه اشتغال دولت حجت را بر مردم و مسولان تمام کرده است، تصریح کرد: دولت شرایط بسیار خوبی برای اشتغال زایی در کشور فراهم کرده است که اختصاص۲۶۹ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال فراگیر موید این موضوع است.
حبیبی گفت:مشکلی در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی وجود ندارد بنابراین طرح های اشتغالزایی که توجیه داشته باشد به راحتی می تواند تسهیلات مورد نیاز را دریافت کند.
وی با اشاره به تجربه موفق کمیته امداد امام راحل در راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی بیان کرد:کمیته امداد با احرای طرح مذکور درآمد ماهانه ۸۰۰ هزار تومانی برای مددجویان تحت پوشش خود ایجاد کرده است که از این تحربه در سایر بخش ها باید استفاده کنیم.
معاون اقتصادی استاندار قزوین با تأکید بر اینکه طرح های با ارزش ریالی بیش از ۳ میلیارد تومان باید به صورت ویژه پیگیری شود، خاطرنشان کرد:
در سال گذشته براساس ارزیابی های بانک مرکزی و سایر نهادهای مرتبط استان قزوین در حوزه اشتغال جزو استان های برتر کشور بوده است.
حبیبی اظهار کرد:آمار غیر واقع بینانه به جامعه ارایه نمی دهیم و تخریب دولت را نمی پذیریم.
وی افزود:اخلاق در همه بخش ها به ویژه حوزه رسانه باید با تمام ابعاد خود وجود داشته باشد.
معاون اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به اشاعه شایعات اخیر در مورد ارایه آمار غیرواقع بینانه اضافه کرد:معتقدیم کسانی که این اقدامات را انجام می دهند جزو اصحاب رسانه نیستند زیرا اصحاب سانه استان همکاری خوبی با مسولان دارند.
حبیبی ادامه داد: رواج بی اعتمادی در جامعه از اهداف دشمن است بنابراین باید هوشیار باشیم.
وی گفت:در سال جاری حداقل
۳۰ طرح بزرگ اقتصادی و تولیدی در استان به بهره برداری می رسد که زمینه اشتغال بیش از ۳هزار نفر را فراهم می کند.
معاون اقتصادی استاندار قزوین یادآور شد: برنامه ها و هدفگذاری هایی که در حوزه اشتغال استان صورت می گیرد موجب تحقق آمار بالای اشتغال و کاهشش نرخ بیکاری در استان می شود که همین ۳۰ طرح قابل بهره برداری در سال جاری موید آمارها است.
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها