جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان:
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: سپاه سالهای 59 و 60 با سپاه امروز از جهت رویش‌ها و جلب اعتمادها تفاوت بسیاری کرده و البته صعود چشمگیری داشته است و شهید حججی‌ها مؤید عملکرد سپاه هستند.
کد خبر: ۹۰۰۹۸۰۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان  خبرگزاری بسیج، سردار مهدی فرجی با اشاره به اقدامات و تلاش‌های سپاه انصارالحسین همدان در سوریه گفت: آغاز جنگ سوریه در سال 2011 میلادی بود و اوج سختی کار در سوریه مربوط به سال 93 است.

وی تصریح کرد: در سال 93 که در غرب کشور فراخوان شدیم خطر داعش صد درصد بود و هجوم آنها به مرزهای کشور قریب الوقوقع بود تا جایی که باخبر شدیم در استان دیاله در حال سازماندهی و آماده سازی نیروهای خود برای این امر هستند که متأسفانه هنوز هم داعش زیرزمینی و تفکر داعشی در دیاله عراق پابرجاست

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ادامه داد": در سال 93، استان موصل به تصرف داعش درآمده بود و تمام کردستان عراق در تهدید داعش قرار گرفت و در این شرایط، گروهک‌های دیگری از جمله پژاک از فرصت استفاده کرده و تجهیز شدند.

**حضور ما در سوریه در حفظ امنیت مرزهای کشور، یک ضرورت بود

سردار فرجی متذکر شد: آن روزها داعش مترصد آن بود حتی اگر شده 24 ساعت یکی از شهرهای مرزی را به تصرف خود درآورند و نام ایران را در حفظ امنیت مرزی لکه‌دار کنند اما شیرمردان ما اجازه نزدیک شدن به مرزهای کشور را به آنها ندادند.

وی با بیان اینکه سوریه به محل آموزش، انسجام و اعزام نیروهای داعش تبدیل شده بود گفت: تصمیم بر آن شد تا پایگاه‌های حضور و ساماندهی و اعزام داعشی‌ها در سوریه از بین برود تا امنیت مرزهای ما تأمین شود و چنانچه غیر از این می‌شد امروز این امنیت به این شکل وجود نداشت بنابراین حضور ما در سوریه در حفظ امنیت، یک ضرورت بود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان تبیین کرد: 15شهیدی که از استان ما در سوریه به شهادت رسیدند تأثیرات بسزایی در این جنگ داشتند و کسی نمی‌تواند منکر تأثیرگذاری اقدامات این شهدا به ویژه شهید همدانی که در مقطعی حتی تا اسارت خانواده‌اش در سوریه تحت خطر بود باشد.

وی در ادامه افزود: مردم در آینده بیشتر متوجه عمق اقدامات، در سوریه خواهند شد و همین حالا هم که اسرائیل به دنبال پیاده کردن ایده نیل تا فرات در این منطقه است حضور حزب الله لبنان و مدافعین ما که با انگیزه‌های اعتقادی و نه منفعت‌طلبانه شکل گرفت در مسیر این هدف آنها مانع ایجاد کرده‌است وگرنه حضور تبعه 70 کشور ازجمله امارات و ترکیه و ... در سوریه چه توجیهی دارد؟

**صف‌های طولانی داوطلبان اعزام به سوریه

وی در ادامه عنوان کرد: اسرائیل، پیش از این امنیت خود را در منطقه به حدی می‌دید که مدعی بود نیاز به دیوارکشی نداریم اما حالا به دور خود حصار و دیوار کشیده‌اند و این به دلیل حضور ما در سوریه است که اسرائیل عرصه را به خود ناامن می‌بیند.

وی به صف‌های طولانی داوطلبین اعزام به سوریه اشاره و تصریح کرد: از همان بدو آغاز جنگ در سوریه افراد بسیاری از اقشار مختلف اعم از دانشگاهیان، پزشکان، روحانیون و ... فارغ از هر نگاه سیاسی و جناحی برای حضور در سوریه اعلام آمادگی کردند در حالی که نه حقوق و نه پاداش و شرایط خاصی به آنها تعلق می‌گرفت.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) خاطرنشان کرد: در بین داوطلبین اعزام، مواردی بود که بسیار مشتاقانه و خالصانه برای این حضور تلاش می‌کردند از جمله پزشک فوق تخصصی که حتی برای پرداخت هزینه رفت و آمد خود اعلام آمادگی کرد و هزینه 20 تا 30 نفر را هم تقبل کرده بود و یا برای دیگران لباس خریداری می‌کرد.

وی تأکید کرد: حضور در سوریه نه ابلاغی بود و نه تکلیفی و تنها عشق به این حضور، فرد را از جایگاه استادی خود در دانشگاه و یا کارمندی یک اداره بسیجی‌وار به عرصه نبرد با داعش می‌کشاند و حتی اختلاف سلیقه‌های سیاسی هم در این روند اثرگذار نبود.

**رویشها، مؤید عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است

سردار فرجی در ادامه افزود: 85 درصد مدافعین حرم متأهل هستند و فرزندان کوچک دارند با این حال از خانه و زندگی خود دست شسته‌اند و در جبهه مقاومت حاضر شده‌اند و این در حالی‌است که در اوایل انقلاب، عده‌ای حتی از ورود سپاه به عرصه جنگ تحمیلی هم ناایمن و نگران بودند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوال که عملکرد و اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به اوایل انقلاب چه تغییراتی داشته‌است عنوان کرد: در بدو انقلاب، تداوم روند فعالیت‌ها و آینده سپاه پاسداران دغدغه و نگرانی ما بود اما امروز وقتی به خیل رویش‌ها و حضور افرادی چون شهید بشیری نگاه می‌کنیم می‌بینیم سپاه در تمام این سال‌ها موفق عمل کرده و پیشروی مطلوبی داشته‌است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ضمن تأکید بر این امر که امروز، "سپاه" جهانی شده‌است گفت: فعالیت‌های سپاه تنها محددود به اقدامات نظامی نیست و می‌بینیم که بزرگترین پروژه آبی کشور، بزرگترین پالایشگاه بنزین در خلیج فارس و بسیاری از اقدامات عمرانی، فرهنگی و زیرساختی در کشور با محوریت سپاه پاسداران در حال پیگیری است.

وی بر روند جوانگرایی و اعتماد سپاه پاسداران به قشر جوان اشاره و اظهار کرد: سپاه سالهای 59 و 60 با سپاه امروز از جهت رویش‌ها و جلب اعتمادها تفاوت بسیاری کرده است و صعود چشمگیری داشته است تا جایی که حتی برخی از کشورها اساتید سپاه را برای نحوه برخورد با تکفیری‌ها به کشور و دانشگاه‌های خود می‌برند.

**فرهنگ پاسداری حفظ و تقویت شود

سردار فرجی در ادامه امثال شهیدان "سید میلاد مصطفوی" و "محسن حججی" را از رویش‌های سپاه پاسداران برشمرد و متذکر شد: جنگ سوریه چندین برابر جنگ تحمیلی 8 ساله ما سختی و مشقت داشت و حضور این جوانان در عرصه جنگ سوریه با داعش و تکفیری بیانگر عمق تأثیرگذاری سپاه پاسداران و رویش‌های این نهاد بوده است.

** این از خودگذشتگی با چه میزان از ثروت و حقوق و پاداش قابل جبران است؟

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ادامه داد: در یکی از سفرها به سوریه وارد روستایی شدیم که 45 زن و کودک به جرم حضور مردان و جوانانشان در عرصه نبرد با داعش یکجا سر بریده شده بودند که شاید مردم ما ذره ای از این وحشت را در نبرد با داعش در سریال پایتخت احساس کرده باشند که در این شرایط رواست از برخی مدعیان سوال شود این از خودگذشتگی با چه میزان از ثروت و حقوق و پاداش قابل جبران است؟

وی همچنین به دلتنگی‌های فرزندان شهدا اشاره و تشریح کرد: ریحانه شهید کرمی که حالا 5 ساله است و یا پسر کوچک شهید بشیری همه سهمشان از پدر یاد و خاطره  تصویر شد و این سهم با هیچ ثروتی از دنیا قابل مقایسه نیست پس چگونه می‌توان مدعی بود شهیدان مدافع حرم به طمع پاداش و حقوق در سوریه حاضر شده بودند؟

فرجی همچنین به وصیت نامه شهید شوهانی اشاره و تبیین کرد: او در وصایای خود، دیون خود را تشریح کرده و تکلیف مال و فرزند و .. را در وصیت خود مشخص کرده بود یعنی حتی برای روزهای پس از خود هم تدبیر و برنامه داشت که زحمات دیگران را کم کند.

** عده‌ای شب و روز در تلاش هستند که هرگونه نماد و نشان از شهدا را از سطح جامعه حذف کنند

 جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه استان مازندران بیش از 100 شهید مدافع حرم در سوریه داشته و پیکر بسیاری از آنان هنوز هم بازنگشته‌اند گفت: وقتی به هر قیمتی حاضر به ایجاد شادی در جامعه می‌شویم آیا یادی از کسانی که برای استقرار شادی و نشاط در جامعه رفته بودند می‌کنیم؟ متأسفانه امروز عده‌ای شب و روز در تلاش هستند که هرگونه نماد و نشان از شهدا را از سطح جامعه حذف کنند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین ماه تا روز چهاردهم، 890 هزار نفر به ترکیه سفر کرده‌اند که در واقع، سرمایه کشور را به حامیان داعش تقدیم کرده‌اند در حالی که ما در سوریه شاهد بودیم که هر وعده غذایی داعش از کشورهای ترکیه و امارات برای داعش ارسال می‌شود و در چنین شرایطی برخی، به حضور مدافعین حرم در سوریه ایراد گرفته و این حضور را خروج سرمایه از کشور می‌دانند!!

در پایان این گفتگوی شیرین، سوالاتی را در قالب تک کلمه از سردار فرجی پرسیدیم و از او خواستیم که احساس خود را در برابر این واژه‌ها بیان کند

شهید همدانی: همه چیز و همه کس

بهترین دوست شما که شهید شد: شهید نیکبخت که تنها فرزند خانواده‌اش بود و در عملیات والفجر8 به شهادت رسید؛ او کسی بود که بیش از 200 آرپیجی شلیک کرد و از چشم و دهان و پیشانی‌اش خون می‌ریخت و همچنان مقاومت می‌کرد.

 حرم حضرت زینب(س): این حرم مطهر را حتی وقتی در تصویر می‌بینم حسرت می‌خورم چراکه احساس می‌کتنم آنچه تکلیف ما ر برابر این خانم بود هنوز انجام نشده‌است. 

ارسال نظرات