نماینده ولی فقیه در استان گفت: امام و شهدا یکپارچه نور بودند و امروز مقام معظم رهبری یکپارچه حکمت ایمانی، دینی و اعتقادی است ولی شناخته نشده است.
کد خبر: ۹۰۰۹۷۴۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام و المسلمین  محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان، امروز سوم اردیبهشت ماه در دیدار مسئولان ادارات تبلیغات اسلامی ، شورای هیئت های مذهبی، کانون و بسیج مداحان و هیأت رزمندگان اسلام استان، با تبریک ایام ماه شریف و عزیز شعبان، گفت: در این ماه از خداوند بخواهیم یک درک درست از این ایام به ما بدهد زیرا ظرفیت های این ماه خیلی زیاد است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه هیئت ها باید انسان باورمند، مومن و متعهد تربیت کنند، افزود: ما اگر مربی و تربیت کننده خوب نباشیم کارمان بی حاصل است و عمرمان به هدر رفته است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: هدف اصلی تربیت و آدم سازی است و اگر غیر از این باشد خسارت، شیطنت، نفس و عمر را بی حاصل تلف کردن است.

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: از مهم ترین کارهای من و شما تقویت باور به خدا،باور به نماز و اثرگذاری نماز، باور به دعا و اثرگذاری دعا،باور به ظلمت زدایی،باور به استغفار و باور به ضرورت ارتباط جدی با خدا است که باید هم در ما و هم در کسانی که جمع می کنیم تقویت شوند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام عنوان کرد:امروز ما سر سفره انقلاب نشسته ایم و معتقد هستیم باور انقلابی داشتن به معنای باور توحیدی داشتن است و اگر کسی باور انقلابی را غیر از باور توحیدی بداند انقلاب، حقیقت امام و شهدا را نشناخته است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد:هیچ کدام از شهدای ما برای پول و مقام شهید نشدند و همه برای خدا رفتند لذا انقلاب یعنی باور توحیدی، ایمانی و اعتقادی و شما به چند نفر انسان ضعیف،ذلیل و زبون که در انقلاب خرابکاری می کنند و آبروی انقلاب را می برند نگاه نکنید حقیقت انقلاب پاک و نور است و توحیدی است و کسانی که به انقلاب آسیب می زنند در هر جایگاهی که باشند در دنیا و آخرت مجازات می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: امام و شهدا یکپارچه نور بودند و امروز مقام معظم رهبری یکپارچه حکمت ایمانی، دینی و اعتقادی است و بنده معتقدم ایشان یکپارچه نور است ولی شناخته نشده است و سال ها مانده است تا این مرد بزرگ شناخته شده و نورانیت ایشان در اهداف و سیاست ها وبینش ها و آینده نگری آشکار شود.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: ما نباید به تعدادی انسان بازیگر به نام سیاسی که یکی به این حزب و دیگری به آن حزب و جناح و به جان انقلاب افتاده اند و خیانت می کنند نگاه کنیم بلکه باید حقیقت انقلاب که همان حقیقت توحیدی است را ترویج کنیم و این حقیقت را به خود و جامعه بباورانیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه یکی از وظائف هیئت های مذهبی تقویت باورهای اخلاقی است، عنوان کرد: متاسفانه بداخلاقی های بسیاری در جامعه صورت می گیرد و هیئت های مذهبی ظرفیتی عظیم در توجه دادن به این بداخلاقی ها از جمله بداخلاقی های فضای مجازی، مدیریتی، معاشرتی، تعامل اجتماعی، خانوادگی و محلی است که متاسفانه این بداخلاقی ها بسیار در بین ما رواج دارد و باید اصلاح شوند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه هیئت های مذهبی ظرفیت مهمی برای اصلاح این بداخلاقی ها در جامعه است، ادامه داد: جلسات مذهبی، جمع شدن به نام اهل بیت و قرآن و احادیث و روایات ظرفیت مهمی است تا باورهای اخلاقی مرتب تقویت شوند و اخلاق اسلامی، نبوی، اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، اخلاق پاک، سالم و اخلاقی که بر اساس مهر، محبت، صفا و صمیمیت است حاکم شود.

امام جمعه شهرکرد هیئت های مذهبی را تلاشگر در عرصه های فکری، دینی و مذهبی خواند و افزود: ایجاد الفت و وحدت چه در درون هیئت ها و چه به صورت استانی بین هیئت ها یک ضرورت است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: ما از هم متفرق هستیم و به جان هم افتاده ایم لذا خروجی درستی هم نداریم بنابراین باید هرچه می توانیم به همدیگر نزدیک شویم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه تریبون دار های مجالس ترحیم و جشن های استان باید شناسنامه دار شوند، اظهار کرد: مجالس ترحیم و شادی و جمع های قابل توجه ظرفیت های مهمی هستند که معنا ندارد هر کسی تربیون دار شود و هرچه می خواهد بگوید بنابراین مداحان و تریبون دارها باید شناسایی و شناسنامه دار شده و به جامعه معرفی شوند و لازمه این امر این است که تبلیغات اسلامی به عنوان متولی ورود داشته باشد و کارگاه های آموزشی برگزار کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام بر تشکیل یک هسته مرکزی قدر، قوی و توانمند برای هیئت ها و مداحان استان تأکید کرد و ادامه داد: این هسته مرکزی می تواند شامل نماینده ای از تبلیغات اسلامی، کانون مداحان استان، هیئات مذهبی باشد و آسیب ها را شناسایی کرده و راهکار ارائه دهند و از ظرفیت مسئولین و مقامات هم می توانند استفاده کرده و انس و الفت و یگانگی را حاکم بکنند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ما در بحث مساجد مشکل داریم، تصریح کرد: شورای سیاست گذاری مساجد در استان و شهرستان ها شکل گرفته است اما باید تقویت شوند که هیئت های مذهبی می توانند بازوی خوبی برای این شوراها باشند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: آیین نامه ای برای انتخاب هیئت امنای مساجد تدوین و تصویب شده است که ظرفیتی برای همگان ایجاد کرده وهیچ کسی را دفع نکرده است و فضایی برای همه از جمله کسانی که در ساخت مسجد و اداره آن سهیم بوده اند و کسانی که باید در کنار این ها بیایند ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: باید بدون ایجاد اختلافات کمیت هیئت های مذهبی را افزایش دهیم زیرا در هیئت های مذهبی نام اهل بیت عصمت وطهرت علیهم السلام  و قرآن است و قطعا خدمت است بنابراین اگر این باورها حاکم باشد هرچه تعداد هیئت های بیشتری شود خوب، موثر و لازم است.

حمیدرضاتوسلی، رئیس کانون مداحان استان، درآغاز این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه گفت:هیأت های مذهبی و کانون مداحان افسران جنگ نرم در مقابل هجمه های دشمنان هستند.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان افزود: جامعه مداحان و هیئات مذهبی در راستای ترویج فرهنگ ناب محمدی صلوات الله علیه وآله وسلم و مقابله با هجمه نرم دشمنان لحظه‌ای کوتاهی نخواهند کرد.

وی ادامه داد: بیش از 1350هیأت مذهبی و یکهراز مداح و شاعر آیینی برادر و خواهر در سطح استان در امر ترویج اسلام ناب و مقابله با جنگ نرم فعالیت دارند.

توسلی به برنامه های متمرکز اشاره کرد و افزود: چند سالی است با همکاری صمیمانه رسانه ملی در استان اجتماعات بزرگی در سراسراستان تشکیل  می شود که از جمله آنها اجتماعات روز های تاسوعا و عاشورا، شام غریبان ، اربعین  و... است.  

جانشین قشر بسیج مداحان به برگزاری کلاس های آموزشی اشاره کرد و گفت: کلاس های آموزشی به همت بسیج و کانون مداحان استان از دوسال گذشته برای مداحان برادر ،خواهر  بزرگسال ، و نیز نوگلان حسینی با دعوت از اساتید مجرب برگزار می شود.

در ادامه این دیدار تعدادی از اعضای شورای هیئات مذهبی ، کانون مداحان و هیأت رزمندگان اسلام دیدگاه و دغدغه های خود را بیان کردند.

ارسال نظرات