یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با«بسیج»:

حمایت از کالای ملی، حمایت ملی می‌طلبد

سالمی گفت: یک سرمایه گذار امروز با دلار ۵۰۰۰ تومان خرید و فروش می‌کند و فردا باید با دلار ۶۰۰۰ هزار تومان که این بی نظمی باعث کنارگیری و ترس سرمایه گذار داخلی شد تا ورودی به بازار‌های ایرانی نداشته باشد.
کد خبر: ۹۰۰۹۶۸۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۴

دکتر علی سالمی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره تاثیر گرانی دلار برای تولید کننده‌های داخلی عنوان کرد: نابسامانی نرخ ارز بعد از نوروز ۹۷ باعث نگرانی و زنگ خطر برای همه بازاریان و تولید کننده‌های ایرانی شد. این درحالی است که پیام نورزوی رهبری مبنی بر حمایت از قشر تولید کننده و سرمایه گذار داخلی بود.

وی افزود: حال نگرانی و اضطراب‌ها تهدید جدی برای کالای ایرانی شده است. یک سرمایه گذار امروز با دلار ۵۰۰۰ تومان خرید و فروش می‌کند و فردا باید با دلار ۶۰۰۰ هزار تومان که این بی نظمی باعث کنارگیری و ترس سرمایه گذار داخلی شد تا ورودی به بازار‌های ایرانی نداشته باشد.

سالمی تاکید کرد: حمایت از کالای ایرانی شرایط می‌خواهد که ابتدا باید بستر‌هایی برای آن فراهم شود و بعد اقدامات مردم برای مشارکت در اقتصاد مردمی صورت پذیرد. برای حمایت از کالای ایرانی بازار ارز سامان دهی شده نیاز است، فرهنگ سازی ملی می‌طلبد و در نتیجه مشارکت ملی رخ خواهد داد. مردم باید مواردی را لمس کنند تا اعتماد سازی صورت گیرد و بعد ورود به بازار داخلی کنند. اینطور نمی‌شود که هر روز دلار بالا و پایین شود و بعد از مردم انتظار حمایت داشته باشیم مردم که پولشان را از سر راه نیاورند و بعد به دلیل بی کفایتی مسئولین سرمایه خود را از دست بدهند!
ارسال نظرات
آخرین اخبار