حیدری خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر سیاست‌ها به گونه‌ای بوده است که تولید کننده یا سرمایه گذار‌های ایرانی امنیتی در بازار ندارند و همگی ترس از موانعی را دارند که نهاد‌های مختلف بر سر راه آن‌ها قرار داده است.
کد خبر: ۹۰۰۹۶۷۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۱

حسام الدین حیدری کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص اقداماتی که برای عملیاتی شدن صحبت‌های رهبری برای کالای ایرانی باید انجام گیرد اظهار داشت: اولین قدم نوع نگاه و اقدامات مسئولین به سیاست‌های وضع شده در مورد اقتصاد کشور است. اینجور نباشد که با وارداتی بی ارزش که هم به تولید ملی ضرر می‌زند و هم ارز را از ممکلت خارج می‌کند، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه میزان کالا‌های وارداتی به کشور بیش از حد مجاز است افزود: برای تولید کننده و مردمی که به گفته رهبری برای ترمیم اقتصاد باید مشارکت کنند، بستری نیاز است که دولت با فراهم کردن آن، مردم را برای خرید کالای ایرانی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی تشویق می‌کند. تصور کنید دولت به کشور مربا وارد کند، آیا تولید کننده‌های داخلی ما  با این نوع نگاه وارداتی می‌توانند مورد حمایت مردم قرار گیرند؟

حیدری خاطر نشان کرد: در چند سال آخر سیاست‌ها به گونه‌ای بوده است که تولید کننده یا سرمایه گذار‌های ایرانی امنیتی در بازار ندارند و همگی ترس از موانعی را دارند که نهاد‌های مختلف بر سر راه آن‌ها قرار داده است.
ارسال نظرات