مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر خبر داد
مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر، از پوشش بیمه ای ۶۰ هزار زن سرپرست خانوار روستایی تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: این افراد از چرخه حمایت بهزیستی خارج و وارد نظام بیمه ای می شوند.
کد خبر: ۹۰۰۹۶۵۲
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا واعظ مهدوی در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان بهزیستی، افزود: سطوح ارائه خدمات رفاهی در کشور به سه سطح کلی تقسیم می شود که لایه حمایتی و مساعدت های اجتماعی اولین سطح آن است که عمدتا برای افرادی است که توان درآمدی کافی ندارند و یا دچار معلولیت و آسیب اجتماعی هستند که حمایت از این افراد بر عهده دولت است.

وی گفت: سطح بیمه های پایه دومین لایه حمایتی است که مخصوص نیروی کار است و شامل بازنشستگی، از کار افتادگی خدمات درمانی و ... می شود که بخشی از حق بیمه از این سطح از سوی دولت و همچنین توسط کارگر پرداخت می شود.

واعظ مهدوی با اشاره به اینکه سطح سوم مربوط به بیمه های تکمیلی است که عمدتا دولت در آن مشارکت نمی کند و شخص برای استفاده از خدمات بهتر خود شخصا سرمایه گذاری می کند، گفت: بهزیستی عهده دار لایه اول حمایتی است و صندوق بیمه روستاییان و عشایر در سطح دوم فعالیت می کند اما چون مشمولان صندوق روستاییان و عشایر هستند که درآمد پایینی دارند نزدیک به سطح بهزیستی است و ما می توانیم با هم همکاری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بر اساس گزارش های سازمان آمار در سال ۹۵ سطح درآمدی روستاییان تا ۳۲۴ درصد متفاوت با یکدیگر است به طوری که کمترین درآمد را روستاییان سیستان و بلوچستان دارند که در برخی از استان ها درآمد روستاییان سه برابر سیستان است.

واعظ مهدوی به استراتژی نظام رفاه اشاره کرد و گفت: توانمندسازی و خوداتکایی از مهمترین سیاست های نظام رفاهی است و تفاهم نامه امروز نیز در این راستا انجام می شود.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه با سازمان بهزیستی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر که تحت پوشش بهزیستی هستند و توانسته اند به سطح درآمدی برسند و توانمند شوند تحت پوشش بیمه صندوق روستاییان و عشایر قرار می گیرند و از این پس دیگر نیازی به پوشش بهزیستی ندارند و از چرخه حمایتی آن خارج می شوند.

واعظ مهدوی تاکید کرد: دو سوم حق بیمه توسط دولت و یک سوم از سوی خود بیمه شده پرداخت می شود.

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر گفت: بر اساس تفاهم نامه امروز ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر زن سرپرست خانوار روستایی که در گذشته تحت پوشش قرار داشتند بیمه شان ادامه پیدا می کند و به جز این افراد بیش از هشت هزار زن سرپرست خانوار جدید نیز تحت پوشش قرار می گیرند و در مجموع ۶۰ هزار بیمه شده توانمند از چرخه حمایت بهزیستی خارج و وارد نظام بیمه ای خواهند شد.
منبع: مهر
ارسال نظرات